A The Washington Post is megkezdi június 12-től fokozatosan az átállást az előfizetéses internetes tartalomszolgáltatásra, minimum 9 dollár 99 cent megfizetésére kötelezve azokat az olvasóit, aki havonta több mint 20 cikket kívánnak elolvasni számítógépeiken.
A lap címlapjához, a tematikus szekciók címlapjához és az apróhirdetéshez továbbra is ingyenes lesz a hozzáférés. Továbbra sem kell majd fizetni a keresőoldalakról vagy megosztott linkekről érkező találatokért, amelyek száma elvileg korlátlan lehet.
Katharine Weymouth, a lap kiadója szerdán kijelentette, hogy a kísérletinek tekintett üzleti modellt a felhasználói visszajelzéseknek megfelelően fogják alakítani. Meg kívánják találni az egyensúlyt a legfontosabb hírek hozzáférhetősége és a fenntartható üzleti modell között.
A The Washington Post óvatos a más lapok által bevezetett "fizetőfal" bevezetésével, mert a menedzsment egy része az olvasótábor lemorzsolódásától tart, különösen az amerikai főváros vonzáskörzetén kívül. Mások viszont arra mutattak rá, hogy a lapnak új anyagi forrásokra van szüksége, és hogy a felhasználók fokozatosan hozzászoknak a fizetős tartalmakhoz.
Forrás: MTI