Nem kétlem, hogy valaki azért áll rendőrnek, mert hisz abban, hogy munkájával jobbá teheti a világot. De egy rendőrnek ugyanolyan könnyű hibázni, mint másoknak.
Az A.C.A.B. – All Cops Are Bastard, vagyis a Minden zsaru rohadék című olasz film egy rohamosztag négy tagjának sorsát követi végig. A Carlo Bonini azonos című regényéből forgatott dráma fő témája a focihuligánok és a rendőrök között húzódó, egyre mélyülő szakadék, amelyre a hatóságok egyre nehezebben találják a megoldást.
De a rendőröknek nem csak ezzel, hanem sűrűsödő magánéleti, munkahelyi és politikai problémákkal is szembe kell nézniük – és nem utolsó sorban rájönniük arra, hogy a rendszer, amit szolgálnak, helyenként őket védi a legkevésbé.
A négy rendőr sorsa jól-rosszul meghozott döntések mentén ágazik el, de egy valamiben közös: a bajtársak minden áron való segítésében. A csapatba újonnan kerülő, legfiatalabb tag viszont ezt az összekötő kapcsot kérdőjelezi meg folyamatos értetlenkedésével, és minduntalan megszólaló lelkiismerete visszafordíthatatlan döntésre készteti.
Nézze meg a magyar előzetest:
A Stefano Sollima rendezte film érdekes morális és emberi kérdéseket feszeget, de egy pillanatra sem hagyja leülni a történetet. Annyi időt hagy a nézőnek, hogy épp feldolgozza, ami történik, de jó tempóban pörgeti ki az egyre inkább széteső félben lévő rendőrök történeteit. A háborús filmekbe illő utcai harcjelenetek pedig kellően közel hozzák a rendőrök és a huligánok hétköznapinak tűnő, de kis tragédiákra épülő ellentéteit.
Markáns, dühös olasz férfiak, huligánok, kemény öklök és férfiakat összefűző szenvedély, mindenféle izzadtságszag nélkül: jó.