Megjelent az év nagy FORMA–1 magazinja, amely áttekinti a verseny történetét. Megszólal benne Vettel, Alonso, Hamilton, Ecclestone és Niki Lauda is, mindent megtudhatunk a szezon csapatairól, pályáiról és a Hungaroring történetéről.
„Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a mogyoródi Forma–1-es pálya történetét a születésétől napjainkig nyomon követhettem. Korábban mint autóversenyző, később pedig sportvezetőként is örülhettem a »RING«-nek, mert a Forma–1-es futamokon kívül otthont adott a Magyar Autósportnak, valamint más nemzetközi autós és motoros eseményeknek is. A Forma–1 már csaknem harminc éve kínál nekünk, magyaroknak, valamint az F1 több tízezer rajongójának a televíziós közvetítések mellett a helyszínen átélhető élményeket. Büszkék vagyunk arra, hogy Kelet-Közép-Európában Magyarország az egyetlen ország, amely Forma–1-es futamokat rendezhet. Jó hír, hogy Bernie Ecclestone, az autóverseny-sorozat mindenható vezetője 2021-ig meghosszabbította a Magyar Nagydíj szerződését.” – írja Ferjáncz Attila főszerkesztő
A Kossuth Kiadó által megjelentetett, 152 oldalas lapban – a népszerű BBC Formula One magazin összeállításait is felhasználva – olyan érdekességeket, kulisszatitkokat ismerhet meg az olvasó a világbajnoki futamokról és a magyar versenypálya történetéről, amelyek nem csupán az autósport rajongóit érdekelhetik. A magazin a „száguldó cirkusz” színes forgatagából kínál pillanatfelvételeket. Interjúkat közöl világbajnokokkal és a jövő reménységeivel. Bemutatja az idény valamennyi pályáját, csapatait és versenyzőit.
Exkluzív interjú olvasható benne Bernie Ecclestone-nal, a háromszoros világbajnok Niki Laudával, és az eddig már három világbajnoki címet szerzett Sebastian Vettellel. Mindezeken túl a Magyar Televízió szakmai stábja ad ízelítőt a versenyek és közvetítésüknek izgalmakban bővelkedő mindennapjairól.
Bernie Ecclestone-t csak a jelen érdekli...
Szujó Zoltán így emlékezik: „Barcelonában péntek reggel 10-kor Mr. Ecclestone várja Mr. Szujót a paddockban parkoló buszban.” Heteken át tartó levelezés, hosszas egyeztetés után érkezett ez a rövid üzenet a postafiókomba. Bár több mint 10 éve ismerem az egykori használtautó-kereskedőt, aki milliárdos üzletté tette a Forma–1-et, mégis összeszorul a gyomrom a lehetőségtől. Bernie és én, csak mi ketten a fenyegetően szürke buszban, amelyet csak „Kreml”-nek neveznek a boxutcákban... A beszélgetésből sok érdekesség kiderül, például az is, hogy egy „csomó jó csaj” mert nemet mondani a Forma–1 atyjának.
Nincs barátság!
Sebastian Vettelnek csak a győzelem számít. Gyors és tehetséges. Csapatfőnöke utasításait is következmények nélkül figyelmen kívül hagyhatja. 2010-től sorozatban három világbajnoki címet szerzett. Még csak 26 éves. Szujó Zoltánnak elmondja, hogy első gyermekkori emléke a Forma–1-ről, ahogyan édesapjával Sennát nézik a televízióban. Kicsi volt még, de már arról álmodozott, hogy Forma–1-es pilóta lesz. A kérdésre, hogy szerinte létezhet-e igazi barátság csapattársak között, a Red Bull csodagyerekének válasza: „Az autóversenyzésben – csakúgy, mint az élet más területein – van egy célod, amit el szeretnél érni, és ezért keményen meg kell dolgoznod. Amikor sikerül elérned, az a legjobb érzés a világon, de egy idő után új célokat tűzöl ki magad elé. Éppen ezért nem hiszek abban, hogy két rivális versenyző között őszinte barátság szövődhet.”
Érzelem és értelem
És színre lép Fernando Alonso. „24 éve követem a helyszíneken a Forma–1-es versenyeket, és bevallom, ritkán tapasztaltam ahhoz fogható támogatást, mint amilyenben a Ferrari spanyol pilótája részesült a múlt hétvégén Interlagosban.” A díjnyertes fotós, Darren Heath igyekszik kifürkészni a Ferrari klasszisának gondolatait. „Fernando kétségtelenül karizmatikus. És okos. Ő az a szerethető csibész, akiről a sportág berkein belül és kívül mindenki pontosan tudja, hogy a legkönyörtelenebb fajtához tartozik. Még a lelkét is eladná egy-egy világbajnoki pontért.”
Fényes jövő áll előtte.
Különlegesen tehetséges és rendkívül gyors. Ezt tudjuk. Elhagyta a McLarent, és csatlakozott a Mercedeshez. Ezt is tudjuk. Nem csupán arról van szó, hogy tovább akart lépni. – ez derül ki Lewis Hamilton döntésének hátteréről. „Ez egyáltalán nem egy sprint a Mercedesnél – jelentette ki Lewis –, ez maraton. Nagyon jó lenne, ha már idén is tudnék futamot vagy akár futamokat nyerni, de nem számítok arra, hogy így lesz. Időre lesz szükségünk ahhoz, hogy eljussunk oda, ahová szeretnénk. Ami a csapat létesítményeit illeti: mindenünk megvan, amire csak szükségünk lehet. Már csak az a feladat vár ránk, hogy mindent megfelelően összehangoljunk, és ennek a folyamatnak én is a részese szeretnék lenni. Nem azt szeretném, hogy úgy emlékezzenek majd vissza rám évek múlva, hogy jó pilóta voltam, hanem úgy, hogy egyike voltam a nagyoknak. És ha ezt el akarom érni, ahhoz az kell, hogy egy nem jól működő dologból valami kiválót hozzunk létre.”
A Hungaroring és a magyar nagydíjak története
Mint derült égből a villámcsapás, úgy érkezett meg a budapesti Külügyminisztériumba 1983 nyarán Sao Paulóból az a telex, amelyben Terjék Mihály, a magyar konzul jelentette egy Brazíliában élő, magyar származású üzletember, Rohonyi Tamás üzenetét: Bernie Ecclestone, a Forma–1 világbajnokság vezetője szívesen rendezne Magyarországon is egy világbajnoki futamot. – Így kezdődik Dávid Sándor rendkívül izgalmas, az elmúlt harminc évet felölelő írása a Magyar Nagydíj, a magyar versenypálya történetéről, meseszerű indulásáról, életben tartásának küzdelmeiről és a sikerekről. A Forma–1 sokmilliós rajongói tábort generáló világverseny, hatalmas üzlet és láthatóan el nem múló szenvedély. A konstruktőrök, a márkák, a gumigyárak, a csapatok, a legendává magasztosuló versenyzők élet-halál küzdelme. A Hungaroring pedig ennek az egyik helyszíne.
Készüljön fel az idei Magyar Nagydíjra a 2013-as év nagy FORMA–1 magazinjából, amely július 3-tól kapható az újságárusoknál és a könyvesboltokban!