Egy észak-ír város úgy döntött, felveszi a versenyt a gazdasági válsággal. Elhagyatott boltokat és házakat próbálnak feldobni egy művészeti projekt keretében, amivel fellendíthetnék a városi turizmust.
Bushmills városát eddig az ugyanerre a névre hallgató whiskey-ről ismerték az országban és a határokon túl. Először 400 évvel ezelőtt készítették itt az írek kedvelt italát, azóta is a whiskey egyik hazájaként tartják számon a települést.Most a város főutcájának körülbelül egy tucat elhagyott épülete kapott új arculatot egy művészeti projekt alkalmából. Ablakokat, ajtókat és műhelyek kirakatait festették üres házakra. A sokszínű falakról festett emberalakok nézik az utcán elhaladó járókelőket. Ezzel a módszerrel próbálják a turistákat a városba csábítani, ami gazdasági fellendülést hozhatna a településnek.
„Mivel egy turizmusra épülő város vagyunk, nagy hangsúlyt próbálunk fektetni a fellendítésre. A legújabb terv reményeink szerint elindíthatja a gazdasági fejlődést" – mondta Aidan McPeake, a helyi önkormányzat környezeti osztályának igazgatója.
A Brighter Bushmills (Fényesebb Bushmills) címre hallgató projektet helyiek indították el a múlt év során, és a helyi önkormányzat támogatta a kezdeményezést. 30,000 fontot (10,7 millió forintot) szedtek össze első körben, majd az idén márciusban befejezett második fázisban a kormány támogatásával folytatták a munkálatokat.
Forrás: The Guardian