Az 1888-ban készült festmény 1945-ben, Japán bombázásakor pusztult el. A fotó, amelyre egy japán múzeum levéltárában bukkantak, először mutatja meg, a művész pontosan hogyan akarta láttatni a képet.
Hat napraforgó - más források szerint Váza öt napraforgóval - című képét Van Gogh 1888-ban festette. A levéltárban rejtőző fotó alapján narancsszínű keretben akarta kiállítani festményét, amely szokatlan volt korában. „Van Gogh a narancssárga keretet a műalkotáshoz tartozó elemnek tartotta" - mondta a festő egyik kutatója, Martin Bailey. A kurátor és az Art Newspaper tudósítója akkor bukkant rá a képekre, amikor anyagot gyűjtött The Sunflowers are Mine: The Story of Van Gogh's Masterpiece (A Napraforgók hozzám tartoznak: Van Gogh mestermunkájának története) című könyvéhez.„Van Gogh imádta a komplementer színeket - például a narancssárgát és a kéket egymás mellett" - mesélte Bailey a BBC-nek. „Végre láthatjuk, hogy szerette volna a festő valójában a képét láttatni. Egy festményt narancssárga keretbe helyezni forradalmi ötlet volt a korban. A hagyomány szerint a képeket aranyozott keretbe rakták, és csak a modern alkotások kaptak bizonyos esetekben egyszerű fehér keretet - a narancsárgával senki nem próbálkozott."
A kép utolsó tulajdonosa egy japán műgyűjtő volt, aki a művet 1920-ban hazájába vitte, azon belül Oszakába. A II. világháborúban azonban elpusztult a festmény amerikai bombázások okozta tűzben. Ennek ellenére bőven maradt még napraforgós festmény Van Goghtól, mivel kedvenc témája volt ez a virág. Temetésén ravatalát barátai napraforgókkal borították be.
Forrás: Hirado.hu/Kultúrpart