Doris Lindo Lewis festőművész 1995-ben hunyt el, és munkáinak nagy részét saját házában rejtette el. Művészi tevékenységét még egyetlen lánya előtt is titkolta, aki tavaly találta meg az értékes képeket egy nagytakarítás során.
A művészettörténetben nem egyszer fordult elő, hogy a női művészek túlságosan korán tettek le ambícióikról. Így hiúsultak meg a kishitűség vagy a feladás miatt komoly alkotói életutak. Pontosan ez történt Doris Lindo Lewis szürrealista festőművész esetében is, aki 1995-ben a teljes ismeretlenségben halt meg, művészetének nyomait maga mögött (egészen pontosan az ágya alatt) hagyva.Lewis még egyetlen lányával, Sydney Lewis Gloverrel sem beszélt festményeiről, ezért Glover egyáltalán nem számított rá, hogy férjével egy tavalyi takarítás során múzeumi minőségű műalkotásokra találhat édesanyja házában. Sydney tisztában volt Doris művészet iránti rajongásával, mégis komoly meglepetést okozott neki a 60 kép, amit anyja az ágya alatt és egy kamrában rejtett el a kíváncsi szemek elől.
Doris Lindo Lewis 1909-ben született Costa Ricán, gyerekkorát Jamaikán és Massachusettsben töltötte. A kezdetekkor szürrealista stílusban alkotott, később a realisztikusabb portrék és tájképek felé fordult érdeklődése, majd absztrakt műveket is festett.
Lányának köszönhetően most a korai női szürrealisták elismert tagjaként tartják számon a művészettörténészek. Képei a szekrényből a múzeumba kerültek: legutóbb a bostoni Szépművészeti Múzeum falain láthatta őket a közönség. A múzeum most a nemrég előkerült festmények közül kettőt os készül megvásárolni a gyűjteménye számára (a Mamscape és az Out of Time and Place című darabokat). Mindkét munka a természetet és az erotika rejtélyes erejét kombinálja, a női formát nem evilági tájképpé alakítva.
Mióta a kiállítóterekben is megjelentek Lewis festményei, a műtárgyak piacán is megnőtt az értékük. A Fül és toll (Ear and Feather) című képet 12,500 dollárra (2,7 millió forintra) becsülte fel egy műkereskedő cég.
Forrás: Huffington Post