A női egyenjogúság jelentőségére hívja fel a figyelmet a UN Women legújabb reklámkampánya. A fotókon a fiatal nők szája helyén a nemi egyenlőtlenségre utaló Google találatokat láthatunk.
A UN Women szervezete az Oglivy & Mather reklámügynökség művészeti vezetőjével állt össze egy gondolatébresztő reklámsorozat erejéig, amely a nőkről alkotott negatív ítéleteket hangsúlyozza.A reklámfotókon fiatal nőket mutatnak be, az előtérben pedig meglepő Google keresési eredményeket találunk, amelyek a nőkhöz társított tiltásokat és kötelességeket jelenítik meg. A Google felhasználói világszerte különböző találatokat kaphatnak a hasonló kezdetű mondatokra, de az Egyesült Államokban bizonyítottan ezek a kifejezések tűnnek fel a kereséseknél.
„A kampány a világ legnépszerűbb keresőszoftverét használja, hogy bemutassa, a nemi egyenlőtlenség napjainkban is világszintű probléma" - mondta el a kampány készítője, Christopher Hunt. „A reklámfotókon valódi Google-keresések találatait láthatjuk, amelyek a nőkről terjedő véleményeket mutatják be, amelyek az interneten is teret kapnak."
A keresőablak alatt az apróbetűs részben az elnyomott, kisebbségben levő vélemények bukkannak fel: „a nőknek nem szabadna többé a diszkriminációtól szenvedniük", „a nők nem törődhetnek bele a helyzet jelenlegi állásába", „a nőket egyenlőként kell kezelni", „a nőknek joguk van a saját döntéseiket meghozni".
Forrás: Adweek.com