Szerelmi harcokba bonyolódott Hernádi Judit, akinek a Római vakációban nemcsak grófnőként és társalkodónőként kell helyt állnia, hanem még a rendező kegyeiért is meg kell harcolnia nála fiatalabb kolléganőjével.
Mindezt persze csak szerepe szerint, hiszen a 60 éve bemutatott filmklasszikus színpadra vitt változata dinamikájában, humorában és hangsúlyaiban is teljesen eltér a sokak által ismert Római vakációtól. Az Orlai Produkció felhőtlen nyarat és az örök várost, Rómát idéző szórakoztató előadása igazi szívet melengető csemege a hideg, őszi napokon.Az első benyomást, bármiről legyen is szó, nehéz elfelejteni, még nehezebb felülírni. A rendezői koncepciónak és a bravúros szereposztásnak köszönhetően azonban a Római vakáció című darabban nem maga a 60 éve bemutatott kultikus mozifilm elevenedik meg a színpadon, hanem egy dinamikájában, humorában és hangsúlyaiban teljes új mű bontakozik ki.
Hernádi Judit szerepét – aki a darabban a grófnőt, a hercegnő társalkodónőjét játssza – például a filmhez képest megnövelték, és a színésznő színpadon már jól ismert figurájára szabták. Fanyar és ironikus kommentárjaival, a tőle megszokott és a nézők által a végletekig imádott gesztusaival magánsikert arat, legyen szó akár a hercegnő tanácsokkal való ellátásáról, akár a szerelmi csalódás túléléséről, vagy a fiatalabb vetélytárs elsöpréséről. „Leginkább arra a képzetre van írva, ami a színpadról látszik belőlem, amit azon keresztül gondolnak rólam. Ez persze különösen megtisztelő, de természetesen ez nem én vagyok" – nyilatkozta korábban a színésznő. Emellett rávilágított, hogy azt lehet hinni, ilyen esetben roppant könnyen megy a szerepformálás, azonban ez koránt sincs így, „minden mondatért meg kell dolgozni".
Kevesen tudják, hogy létezik a Római vakációnak egy darabváltozata, mely Paul Blake tollából származik. Az előadást Cole Porter dalokkal dúsította, ettől Pelsőczy Réka rendező szerint igazán Hollywoodban érezhetjük magunkat – ez adta számára az ötletet, hogy az előadás egy filmgyári stúdióban játszódjon, ahol a nézők kicsit bepillanthatnak a kulisszák mögé, végigkísérhetik a Római vakáció című film felvételeit. Így két párhuzamos történet rajzolódik szépen a szemük előtt, a forgatások próbáinak szünetében egy-egy elcsípett pillantásból, vagy félmondatból hirtelen már nem is Rómában, hanem a féltékenységgel és szerelmi harcokkal teletűzdelt mindennapokban találjuk magunkat, ahol a fiatal színésznő az idősebb rendező érdeklődését felkeltve próbál jobb szerepekhez jutni, a Hernádi által megformált feleség pedig tehetetlenül tipródik a szeme előtt lejátszódó héjanász miatt.
Emellett olyan aktuális, hazai sajátosságokkal találkozhat a néző, mint a Nagy Dániel Viktor által megformált stylist, akinek figuráját nem más, mint az ország közkedvelt Lakatos Márkja ihletette. A fiatal színésznek egyébként nem ez az egyetlen szerepe a darab során: lenyűgöző könnyedséggel alakul át hol fodrásszá, orvossá, vagy taxisofőrré.
A Pelsőczy Réka által színpadra vitt darab így csupán címében egyezik a klasszikus mozifilmmel, mely egy felejthetetlen ikon, Audrey Hepburn karrierjét indította el annak idején – nem is akárhogyan, Anna hercegnő megformálásáért ugyanis a legjobb női főszereplőnek járó Oscar-díjjal jutalmazták. A produkciót, filmlegendáról lévén szó, lehetetlen utánozni. Szerencsére ez sem a darab rendezőjének, sem a benne szereplő színészeknek nem volt célja. Az eredeti műtől való elrugaszkodásnak, a megszokott keretekből való kilépésnek köszönhetően pedig egy önálló, semmihez sem hasonlítható színdarab született, melyen Csáki Judit színikritikus szerint „jól szórakozunk; és aki tudja, hogy szórakozás címén mit szokás a néző arcába löttyinteni a legtöbb - tényleg: a legtöbb - színházban, az nem lehet ezért elég hálás."
A Római vakáció novemberben és decemberben is a Belvárosi Színházba varázsolja az ábrándos nyarat, az örök várost, hogy a filmtörténet egyik legemlékezetesebb szerelmét idézve napsugárként simogassa lelkünket a zord időben.