Az amerikai énekesnő minden előzetes felhajtás nélkül dobta piacra pénteken legújabb, ötödik szólóalbumát: az egyelőre csak az iTunes-on elérhető korongon 14 új szerzemény és 17 videoklip található.
"Meglepetés!" - olvasható a 32 éves énekesnő kiadója, a Columbia Records sajtóközleményében, amely szerint az előadó már "nagyon unta" a lemezek megjelentetésének hagyományos módját, ezért döntött a virtuális megoldás mellett. A Beyoncé című album a 2011-ben megjelent 4 című korong folytatása.A lemezen az énekesnő férje, Jay Z és közös lányuk, Blue Ivy is feltűnik. A meglepetés erejét növelte, hogy a popsztár új lemeze egyike az elmúlt évek azon nagyon várt albumainak, amelyeknek a hanganyaga nem szivárgott ki a megjelenés előtt. A kézbe fogható lemezek gyártását csak péntek reggel kezdték meg, és várhatóan december 21-én kerülnek a boltok polcaira.
Nem Beyoncé az egyetlen sztár, akinek sikerült idén meglepnie rajongóit. Évtizedes szünet után David Bowie januárban, a 66. születésnapján rukkolt elő új számmal, a Where Are We Now? című szerzeménnyel. Az amerikai énekesnő projektje jóval grandiózusabb: az albumon szereplő 14 dal mindegyikéhez videoklip is tartozik, amelyet Houstonban, New York-ban, Párizsban, Sydneyben és Rio de Janeiróban forgattak.
Az énekesnő a sajtóközleményben elmondta, annak az emléke inspirálta, amikor 1983-ban megnézte Michael Jackson Thriller című videoklipjének premierjét. "Hiányzik az igazi elmerülés élménye. Manapság az emberek csak belehallgatnak pár másodpercre egy számba az iPod-jukon, és nem igazán fektetnek energiát abba, hogy elmerüljenek benne" - húzta alá Beyoncé.
A mások mellett Jay Z, Timbaland és Justin Timberlake közreműködésével készült lemez pozitív fogadtatásra lelt. Peter Robinson, a Popjustice zenei weboldal szerkesztője ugyanakkor rámutatott, hogy az előzetes kampány és mindenfajta felhajtás nélküli albummegjelentetés nem minden előadó esetében működhet.
"Ő a bolygó egyik legnagyobb sztárja. Nem nagyon hiszem, hogy ugyanez működött volna egy új Pixie Lott album esetében" - nyilatkozta Robinson a BBC-nek, hozzátéve, véleménye szerint három éven belül teljesen bevett gyakorlat lesz, hogy az előadók azonnal piacra dobják a lemezüket, amint elkészültek vele.
Forrás: MTI