Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Múltidézés, üvöltve

Múltidézés, üvöltve

Judák Bence a szerző friss bejegyzései 2014. 01. 29.
A lengyelek Kolorádó-fesztje idén is üt
2019-04-16 22:00:49

Ár-érték arányban talán nincs is jobb lehetőség a régióban a lengyel OFF fesztnél, ahol idén is találkozik

Csókok lefekvés előttre
2016-09-21 13:32:24

Idén már másodszorra jelentkezik nagyobb lélegzetvételű lemezzel a Junior Boys, a kanadaiaknak pedig még mindig

Egy percre elvesztettem magam
2016-09-16 12:25:02

Nem láttuk sem Kings of Leont, sem a Major Lazert, de nagyon jól éreztük magunkat a 2016-os berlini Lollapalooza

Emberies ösztönök
2016-09-07 09:33:51

Novemberi koncertje előtt pont jókor jött a Glass Animals új stúdiólemeze, amin a fiúk megmutatják, hogy

további bejegyzések a szerzőtől »

Ha szereted a poszt-hardcore-t, de nem ismered a Big Ups csapatát, akkor most itt az idő: első stúdióalbuma ugyanis figyelemre méltóan nyitja az év gitármezőnyét.

A szemfüles és naprakész zenefogyasztók már korábban is felfigyelhettek a New York-i illetőségű BU tevékenységére, hiszen a 2010-es megalakulása óta csekély jelentőségű 7”/split kislemezekkel jelezte aktivitását a leginkább (sőt: egyértelműen) a poszt-hardcore kategóriába sorolható produkció, és bár talán igencsak erős túlzás lenne azt állítani, hogy a szakma és hanyatt esett volna az amerikai banda január elején kiadott bemutatkozásától, azonban egy Stereogum A hónap albuma titulus, egy viszonylag még hízelgőnek is mondható Pitchfork-recenzió és a manapság sokat nem számító NME 8/10-es véleménye is jelezte, hogy a Big Ups–nak bizony sikerült beférkőznie a popzsurnaliszták periférikus látómezejébe. Mindez már csak azért is fontos, mert a zenekarról egyébként aggasztóan kevés információt lehet tudni: az biztos, hogy a csapat négy tagból áll, az eddigiekben leginkább nevenincs független kiadóknál kereste a kenyerét, és kb. pontosan annyira emlékeztet a zajongani szerető tökátlagos NYC-beli srác archetípusára, mint a szintén helybéli gyökerekkel rendelkező The Men – és ha közelebbről megnézzük, még némi muzikális rokonságot is megfigyelhetünk a két együttes között.



Ha a disznóröfögés-szerű basszusokról és a nyomasztóan kétségbeejtő gitárpengetésről nem is, de a feszültséggel/szenvedéssel megtámogatott vokálokból már egyértelműen kiderül, hogy a kvartettben egy fikarcnyi eredetiség sincs. Hiszen a Big Ups olyan koncentrátumban tömöríti magába a poszt-hardcore esszenciáját, hogy esélyünk sincs nem gondolni a Fugazi vagy a Steve Albini zenekarok (Big Black, Rapeman, Shellac) örökségére: zakatolóan élőszerű hangzás, könyörtelen dobterror, fogcsikorgató gitárok és kilátástalanságtól szürke énekrészek a hívószavak a lemez esetében, ami még annak ellenére is több lesz puszta epigonnál, hogy nem több mint, hát, egy puszta epigon. Itt ugyanis egyszerűen minden poszt-HC stílusjegy és ecsetvonás lemásolásra kerül: a dühös, mégsem fékeveszett tempó; a szürke, monokróm színskála és még a Slint-féle most-nyugodtan-beszélek-MOST-MEG-ŐRÜLTEN-ÜVÖLTÖK hangulati séma is kibogozható. A csapat azonban kellően jó dalokat ír ahhoz, hogy mindezt lopás helyett kellemes nosztalgiának tekintsük; ráadásul van egy olyan kisugárzása, ami alapján teljesen hihető, hogy a fiúk nem azért imitálják Ian MacKaye-t, hogy attól menők és hitelesek legyenek, hanem azért, mert pontosan olyan nyomorultul érzik magukat, mint tette azt a Minor Threat/Fugazi énekes a 80-as években.


Ez pedig elég vonzerővel ruházza fel az albumot, és nem kell úgy éreznünk, mintha egy százezerszer látott filmet kellene újranézni, meg egyébként is, hahó: a XXI. század könnyűzenéje sosem szólt másról, csak a múlt szégyentelen kifosztásáról. Szóval a műfaj kedvelői nyugodtan barátkozzanak az anyaggal még annak ellenére is, hogy a második felére egy leheletnyit elveszik a kraft, és hogy nagy valószínűséggel szép számmal fogunk jobb/érdekesebb/relevánsabb korongokat hallani még az év során. Az Eighteen Hours of Static ugyanis nem előremutató, nem korszakalkotó és még csak nem is száz százalékban élvezhető – mindössze egyszerű múltidézés ez, annak azonban tökéletesen megfelel.

77%

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Amerika New York Zene Rock Lemezáru Big Ups

Ajánlott bejegyzések:

  • Januárban ismét Tribute Maraton! Januárban ismét Tribute Maraton!
  • A magyar rockzene történetét bemutató képregény jelent meg A magyar rockzene történetét bemutató képregény jelent meg
  • TÁBOR Fesztivál: az ország legnagyobb rockbulija 4 napon át TÁBOR Fesztivál: az ország legnagyobb rockbulija 4 napon át
  • Orgonák éjszakája Orgonák éjszakája
  • Kárpát-medencei népek élő hagyománya a Zeneakadémián Kárpát-medencei népek élő hagyománya a Zeneakadémián

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr447930426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard