Ha szereted a poszt-hardcore-t, de nem ismered a Big Ups csapatát, akkor most itt az idő: első stúdióalbuma ugyanis figyelemre méltóan nyitja az év gitármezőnyét.
Ha a disznóröfögés-szerű basszusokról és a nyomasztóan kétségbeejtő gitárpengetésről nem is, de a feszültséggel/szenvedéssel megtámogatott vokálokból már egyértelműen kiderül, hogy a kvartettben egy fikarcnyi eredetiség sincs. Hiszen a Big Ups olyan koncentrátumban tömöríti magába a poszt-hardcore esszenciáját, hogy esélyünk sincs nem gondolni a Fugazi vagy a Steve Albini zenekarok (Big Black, Rapeman, Shellac) örökségére: zakatolóan élőszerű hangzás, könyörtelen dobterror, fogcsikorgató gitárok és kilátástalanságtól szürke énekrészek a hívószavak a lemez esetében, ami még annak ellenére is több lesz puszta epigonnál, hogy nem több mint, hát, egy puszta epigon. Itt ugyanis egyszerűen minden poszt-HC stílusjegy és ecsetvonás lemásolásra kerül: a dühös, mégsem fékeveszett tempó; a szürke, monokróm színskála és még a Slint-féle most-nyugodtan-beszélek-MOST-MEG-ŐRÜLTEN-ÜVÖLTÖK hangulati séma is kibogozható. A csapat azonban kellően jó dalokat ír ahhoz, hogy mindezt lopás helyett kellemes nosztalgiának tekintsük; ráadásul van egy olyan kisugárzása, ami alapján teljesen hihető, hogy a fiúk nem azért imitálják Ian MacKaye-t, hogy attól menők és hitelesek legyenek, hanem azért, mert pontosan olyan nyomorultul érzik magukat, mint tette azt a Minor Threat/Fugazi énekes a 80-as években.
Ez pedig elég vonzerővel ruházza fel az albumot, és nem kell úgy éreznünk, mintha egy százezerszer látott filmet kellene újranézni, meg egyébként is, hahó: a XXI. század könnyűzenéje sosem szólt másról, csak a múlt szégyentelen kifosztásáról. Szóval a műfaj kedvelői nyugodtan barátkozzanak az anyaggal még annak ellenére is, hogy a második felére egy leheletnyit elveszik a kraft, és hogy nagy valószínűséggel szép számmal fogunk jobb/érdekesebb/relevánsabb korongokat hallani még az év során. Az Eighteen Hours of Static ugyanis nem előremutató, nem korszakalkotó és még csak nem is száz százalékban élvezhető – mindössze egyszerű múltidézés ez, annak azonban tökéletesen megfelel.
77%