Az olasz főváros polgármesteri hivatala két hónap elteltével vette észre az engedély nélkül állított műalkotást. A művész, Francesco Visalli alkotói provokációnak nevezte a szoborállítást.
A római festő és szobrász még november 24-én éjszaka állította fel a háromszor három méter nagyságú színes téglatestet. Róma egyik legszebb szabadtéri kiállítóhelyét választotta: a Circus Maximus ókori pályája feletti tér közepére tette a szobrát, még műnövényzettel fedett talapzatot is emelt alá. Visalli és segédei kamionnal szállították ide az alkotást. Éjszaka még a teret is lezárták, hogy szabadon tudjanak dolgozni.Azt, hogy a köztéri szobrot engedély nélkül állították fel, Róma főpolgármesteri hivatala hónapokon keresztül nem vette észre. Egy olasz képzőművészeti internetes portál most tette fel a kérdést, miként kerülhetett az alkotás Róma történelmi városközpontjába. Az önkormányzati hivatalok így szembesültek azzal, hogy Visalli magánakciójáról volt szó.
"Azt hittem, rögtön észreveszik, hogy szobor került a Circus Maximushoz! Nem gondoltam, hogy két hónapig eszükbe se jut ellenőrizni, ki állított szobrot" - nyilatkozta a szerdai római napilapoknak Francesco Visalli. A művész elmondta, provokációnak szánta a művet. Ugyanakkor azt is bizonyítani kívánta, hogy Rómában mindenki azt csinál, amit akar, a hatóságokat nem érdekli a művészet.
A két tonna acélból készült mű huszonháromezer eurós (mintegy hét millió forintos) költségét Francesco Visalli saját zsebből fizette. A kétarcú monolit című alkotást Piet Mondrian (1872-1944) holland festőnek dedikálta.
Forrás: MTI