A napokban adta legelső hazai koncertjét az amerikai Cold Cave csapata, a fellépés pedig mély nyomott hagyott a közönség soraiban – de korántsem pozitív értelemben.
Reméljük nem szükséges messzemenő következtetéseket levonnunk Eisold(ék) élő teljesítményével kapcsolatban, a koncerten mindössze kétfősre bővülő Cold Cave ugyanis egy fájdalmasan lapos performanszot adott a Gozsdu Manó Klubban. Az este sajnos több, különböző súlyosságú sebből vérzett, a legnagyobb tályog pedig talán a lelkesedésben (vagy az eleve korlátozott előadói képességekben) volt keresendő, mivel a leginkább Stephen Malkmus érzelmileg sérült ikertestvérére hajazó énekes hol bágyadtan, hol pedig hamiskásan vokálozott; ráadásul második albumának sokszor intenzív kitöréseket is tartalmazó darabjait is csak mély, kedvetlen bömböléssel kísérte. Sajnos nem segített az összképen a hangzás sem, amely élő ritmusszekció hiányában kevés különbséget mutatott fel azzal szemben, amikor otthon, egy komolyabb berendezésen hallgatjuk produkció szerzeményeit, és bár így pont azok a pillanatok szolgáltak a legjobb élményekkel, amik a lemezeken is csúcspontokat jelölnek, azonban mondjuk a The Great Pan Is Dead vagy az Icons Of Summer korántsem azért számított kiemelkedőnek, mert annyira lehengerlően szólt, hanem azért, mert egyszerűen kellemes volt úgy hallani, mintha a házi hi-fit tekertük volna csumára. Emellett azonban nem sok pozitívummal szolgált a Cold Cave színpadi verziója a lemezeken hallható arculattal szemben, és leginkább a kárörvendők számára nyújtott örömöket az este – a zenekar szurkolóinak ugyanis tényleg csak a keserű, epés csalódás jutott, hisz' egy enervált és rosszul kivitelezett előadás volt ez, amire tényleg nem érdemes több szót fecsérelni. 39%
[A képek nem Budapesten készültek]