Mindössze 36 óra alatt több mint 3 millió dollárt (681 millió forint) gyűjtött a U2 együttes új dala az AIDS elleni globális harc támogatásához.
A világhírű ír rockegyüttes Invisible című száma a tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) vasárnapi döntőjén, a Super Bowlon debütált a Bank of America reklámjában. A premiert követő egy órában több mint egymillió felhasználó töltötte le ingyenesen a számot az iTunes online zeneboltból, és a helyi idő szerint hétfő éjfélig tartó határidőig további kétmillióan éltek az ingyenes letöltés lehetőségével.A kezdeményezés lényege az volt, hogy az Egyesült Államok második legnagyobb bankja minden letöltés után egy dollárral támogatta az AIDS, a tuberkulózis és a malária elleni küzdelmet finanszírozó világalapot (Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria). Az Invisible című dal így több mint 3 millió dollárt gyűjtött a szervezet számára.
A felhasználók most már 1,29 dollárért (290 forint) vásárolhatják meg a számot az iTunes-on és a bevétel egésze a világalaphoz kerül - olvasható a U2 együttes frontembere, Bono által 2006-ban létrehozott (RED) nevű jótékonysági alapítvány közleményében.
A Bank of America, a (RED) és a U2 zenekar egy összefogás keretében több mint tízmillió dollárral fogja támogatni az AIDS elleni harcot a következő két évben.
Forrás: Hír 24