Első alkalommal vásárolt amerikai művésztől származó festményt a londoni National Gallery múzeum. A festmény megvásárlása jelentős irányváltást jelent a galéria műgyűjtő-politikájában.
A festmény megvásárlása jelentős irányváltást jelent a galéria műgyűjtő-politikájában, amely korábban a reneszánszkor és az 1900 közötti időszak európai művészeinek festményeire korlátozódott. A mindössze 42 éves korában, vakbélgyulladás következtében elhunyt Bellows a 20. századba belépő New York dolgos hétköznapjainak nehézségeit örökítette meg alkotásain.
A londoni képtár jelenleg olyan amerikai származású európai művészek munkáit őrzi gyűjteményében, mint Copley és Whistler, valamint egy kisebb jelentőségű és csak ritkán kiállított amerikai festmény, George Inness The Delaware Water Gap című műve is a birtokában van. Utóbbit 1939-ben a Tate Galleryre hagyományozta egy férfi és 1956-ban került át a National Gallerybe.
Bellows volt a témája a galéria egyik 2011-es kiállításának, míg a Royal Academy of Arts tavaly retrospektív tárlatot szentelt az amerikai művésznek. A Men of the Docks című festmény, amely a New York-i vízparton egy hideg napon összegyűlt munkásokat megörökítő sorozat utolsó darabja, többek közt Monet- és Pissarro-alkotások társaságában fog lógni a múzeum falán.
A festmény megvásárlása a Randolph College és a londoni galéria között megszületett partneri viszony kezdetét jelöli. A képet elsősorban abból a pénzből vásárolta meg a múzeum, amelyet a 2003-ban elhunyt ifjabb John Paul Getty dúsgazdag amerikai származású brit emberbarát és könyvgyűjtő által létrehozott alapítványtól kapott. Ez a festmény az első köztulajdonban lévő Bellows-alkotás Nagy-Britanniában.
Forrás: MTI