Haláli albummal jelentkezik a gyermekcipőit lassacskán ki-kinövő Sacred Bones kiadó, a válogatás pedig kitűnő alkalmat nyújt egy kis poszt-punk régészetre.
A Killed by Deathrock: Vol.1 nevezetű válogatás nagyjából a céggel egyidős, mivel a vezető Caleb Braaten már a 2007-es elindulás óta gyűjtögeti az obskúrus punk/poszt-punk szerzeményeket, amelyek végül idénre koncentrálódtak össze egy lemezzé. A címben szereplő látszólag vicces és ironikus stílusmegjelölés furcsa módon valóban létezik (az USA nyugati partjának horrorpunkjait illették vele a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján), bár nem feltétlenül kell teljességében újszerű dolgokra gondolni vele kapcsolatban. A szubkultúra ugyanis leginkább a brit goth színtér (Siouxsie & the Banshees, Bauhaus) amcsi tükörképeként fogható fel, ahol a fekete szemhéjfesték ugyanúgy jelen volt, mint a halálkultusz és a vele való humorizálás. Ez utóbbi egyébként az egyik legjobb dolog az amúgy olasz, svéd és német csapatokat is felvonultató korongban: viccesen lavírozik a koponyák és a sírkövek mellett úgy, hogy közben senkinek sem jut eszébe, hogy néhány fiatal tök komolyan adott olyan kacagtatóan morbid nevet az együtteseinek, mint az A Temetésed, az A Rothadás Íze, vagy a kedvencem: a Meztelenek és Holtak.
A nekrofil képi világgal és szemléletmóddal szemben azonban a zenét nem szabad félvállról vennünk, ebből a szempontból ugyanis meggyőző színvonalat hoz a kiadvány. Persze nagy hangzásbeli felfedezésekre ne számítsunk, mivel ezek lényegében egytől-egyig elfeledett, apró poszt-punk remekek, a műfaj sajátjának tekinthető árnyékos megszólalás/fojtogató légkör/robotikus ritmus pecsétjével megjelölve. A stílus viszonylag zárt keretein belül azonban bőven van akkora mozgástér, hogy a Killed By Deathrock végül kifejezetten változatos legyen, hisz’, bár az alaphangulat végig ugyanaz, néhol egy-egy zajosabb gitártéma vagy egy gördeszkásan galoppozó ütem egy újabb árnyalatot ad a sötétszürke tónusokhoz. Sőt, még ezeknél is felvillanyozóbb percek azok, amikor a szintetizátort is bedugják a konnektorba: a Liberty (Kitchen & The Plastic Spoons), a My Own Way (Bunker) és a The Love (Screaming for Emily) nevű szerzemények ugyanis a synth-punk olyan magasságáig rántják a hallgatót, ami elegendő kárpótlást nyújt még annak ellenére is, hogy bizony néhány felejthetőbb darab is átesett a rostán. De persze összességében még így is elég impozáns a végeredmény, amit jó ízléssel szemezgettek össze, és ami korántsem csupán külvárosi, jelmezes Halloween-partikhoz ajánlott.
82%