A brit újság cikket közölt a gázai dokumentumfilmről és a sorozat munkamódszeréről, az írás szerint az alkotók olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek többnyire elfojtva maradnak.
A világszerte napi kétmillió olvasóhoz eljutó Financial Times ennek kapcsán közölt cikket a filmről és az alkotók munkamódszeréről. "Ritkán látni az ördögi részleteket a Közel-Kelet különböző konfliktusairól szóló tudósítások özönében, amelyek szinte nap mint nap a közönyig hajszolják a nézőt" - idézi az MTVA közleménye Peter Aspden, a Life&Arts rovat állandó szerzőjének cikkét, aki szerint ezzel szemben a magyar filmesek kamerái "egyetlen szívverést sem mulasztanak el."
A Financial Times újságírója hozzáteszi, hogy a sorozat negyven hasonlóképpen lenyűgöző filmből áll a világ minden tájáról. Az ilyen, szemtanú típusú dokumentumfilm ötlete aligha új, de eddig ritkán jutott el erre a szintre. Takács és Cseke a történés sűrűjébe merítik kameráikat, olyan kérdéseket tesznek fel, amelyek többnyire elfojtva maradnak.Az MTVA ismertetése szerint cikkben szerepel az is, hogy ez a típusú dokumentumfilm-készítés egy olyan irányzatot jelez, amely távol esik a műfaj divatosabb, az elmúlt évek közbeszédét meghatározó példáitól.
"Egy világ választja el a mindenkivel vitázó Michael Moore zagyválásának kérkedésétől és érzéketlenségétől" - írja a brit napilap, amely szerint a szívszorító jelenetekből álló gázai epizód már-már ősi jellemvonások filmje: csupasz valójában ábrázolja a gyűlölet születését és a remény szánalomra méltó törékenységét.
Forrás: Hirado.hu