A koloszváros.ro nevű erdélyi oldal összegyűjtötte az elmúlt évek 5 legjobb médiahackét. A Kultúrpart Csoport 2010-es Petőfi for President akciója is felkerült a dobogóra.
„Petőfi megcsalta a feleségek feleségét, Júliát – legalábbis a Kultúrpart internetes oldal írása szerint" – írják a Kolozsváros válogatásában. A cikk nemcsak a hírgyűjtő site-ok kínálatába furakodott be, átvette több internetes szerkesztőség is, irodalomtörténészre, névtelen Petőfi Irodalmi Múzeum munkatársra hivatkozva. Röviddel a cikk megjelenése után elkezdődött a Kultúrpart Petőfi for President (P4P) kampánya. Tisztult a kép: médiahack az egész.A kezdeményezés célja az volt, hogy egyrészt jóval a P4P-kampány beindítása előtt felhívja a figyelmet Petőfi alakjára, másrészt kicsit karikírozza a médiahírek szenzációt szenzációra halmozó versenyét. A Petőfi for President kampány a kultúra fontosságáról szólt. A Kultúrpart oldal poénból Kultúr Párttá alakult. Volt 12 pontjuk, kampánydaluk, voltak jelszavaik: „Zongorát minden tanterembe!" „Jogtisztaságot elérhető áron!"
Novák Péter, a Kulturpart.hu kreatív vezetője, a Petőfi for President kampány ötletgazdája szerint olykor szükség van a médiahackre, mivel az információtengerben nehéz egy-egy ügyre felhívni a figyelmet. "Egyetlen párt programja sem foglalkozik igazán azzal, hogy mit tennének a kultúráért" – magyarázza a kultúr hekker.
A Kolozsváros médiahack hungarikum válogatásába a Kultúrpart akcióján kívül bekerült Az igazi Mao (Siklósi Szilveszter 1994-ben készült áldokumentumfilmje), a Magyarok Afrikában (Kresalek Dávid 2007- es filmje), a szintén 2007-es Megy a gőzös botrány (2007), a közelmúltból pedig a 2014-es nagy !!!444!!! leleplezést választották be a legjobb öt hoax közé.
Forrás: Kolozsváros