Ezt ígéri egy új francia film, Az utolsó gyémánt, melyben az ország két ünnepelt sztárja, Bérénice Bejo és Yvan Attal játssza a főszerepet.
A történet főhőse, Simon épp most jött ki a börtönből, de máris új terveket sző: el akar rabolni egy aukción egy híres gyémántot, amely az osztrák-magyar monarchia felbomlásakor tűnt el, majd előkerült. Ehhez meg kell környékeznie Juliát, akit az ékszer eladásával bíztak meg.
"A francia moziban volt egy korszak – az 50-es és a 70-es évek között -, amikor nagyon sok ilyen film készült. Sok rendező efféle forgatókönyv alapján építette fel történetét. Azért is élmény volt Az utolsó gyémántot forgatni, mert újjáélesztettük ezt a zsánerfilmet, amelyet egy kissé elfelejtettek Franciaországban" – meséli a rendező.
Yvan Attal francia színész 2006-ban lett ismert világszerte, amikor szerepelt Steven Spielberg München című filmjében, amely az 1972-es olimpián elkövetett mészárlásról szól.
Bérénice Bejo 2012-ben az Oscar-díjaknál a legjobb női mellékszereplő jelölést kapta a Némafilmesben nyújtott alakításáért. Tavaly a legjobb női alakítás díját kapta a Cannes- filmfesztiválon, az iráni Asghar Farhadi Múlt című filmjében játszott szerepéért. A színésznő először játszik együtt Yvan Attallal, de hamar megtalálták a közös hangot.
"Nagyon természetesen és könnyen ment minden Bérénice-szel a forgatás első napjától kezdve végig. Természetesen a kapcsolatunk változott, amint haladtunk jelenetről jelenetre, és amint jobban megismertük egymást, de mindig könnyedek voltunk és mosolygósak" – idézi fel a forgatást Yvan Attal.
"A jelenetek eléggé könnyen mentek, öröm volt számunkra, hogy találkoztunk. Yvan szórakozott Bérénice-szel a párbeszédeken, a hallgatásokon, és azon, miként manipulálja őt" – meséli a rendező.
"Mi is kíváncsiak voltunk, vajon a párosunk működik-e majd vagy sem. Látva a filmet, úgy tűnik, hogy tökéletesen működik" – véli Yvan Attal.
Bérénice Bejo szerint ennek az is a magyarázata, hogy remek a forgatókönyv, a rendezőnek pedig világos elképzelése volt arról, mit szeretne látni, és hogyan mesélje el a történetet. Végül is az a fontos, hogy a vásznon mindez remekül működik, és hiteles.
"Egy ilyen film attól lesz érdekes, ha vannak benne váratlan fordulatok. A kérdés az, miként lepjük meg a közönséget? Vezetjük egy úton a nézőt, majd kiderül, hogy ez csapda, és ráébresztjük arra, hogy van egy másik szála a történetnek" – magyarázza Éric Barbier. A filmet Franciaországban már játsszák, Európa-szerte csak később mutatják be.
Forrás: Euronews