Egy melodráma szerelemről, féltékenységről, bosszúról és becsületről – egy opera, amely nemzetközi sztárrá tette Verdit. A Hernanit április végén mutatták be a Monte Carlo-i Operaházban.
„Hernani igazi romantikus hős, magányos és mindörökre elátkozott" – mesélt a Musicának a koncepciójáról Jean-Louis Grinda, az előadás rendezője. „Afféle reménytelen pszichopata, aki hisz a becsületben mindenekfelett, mivel semmi másba nem tud kapaszkodni. Ő egy végzet által üldözött, sorszerűen elbukó hős – ezt mostanában egyszerűen lúzernek mondanánk."
Az előadás látványvilágának nagyon fontos része a rengeteg tükör, amelyek a történet értelmezési lehetőségeit is kibővítik.
„Miért használunk tükröket? Mert homályos, sötét képet vernek vissza" – mondta erről Jean-Louis Grinda. „Az ember elgondolkozik: vajon valóság, amit látok? Vagy csak valaminek a visszatükröződése? Egészen mélyre lehet hatolni az operában egy ilyen eszközzel, amilyen a tükör. Ráadásul, a biztos dolgokat nem igazán szeretem. Próbáltam nem meghamisítani Verdit, de mégis a saját víziómat bemutatni. Vízió, tükrök... szerintem ezek a dolgok jól működnek együtt."
Amikor már úgy látszik, minden konfliktus elsimul, a váratlan, végső katasztrófa mindenkit elsöpör, kivéve a baritont, a királyt, akit később császárrá koronáznak.
„A drámai fordulatok az opera végén ennek a műfajnak az egyik különlegessége" – mondta a rendező. „Csodálatos, hogy a közönség tudja, mi lesz, de még így is, ennek ellenére is nagyon örülnek, amikor megtörténik, mert a közönség imádja a meglepetést – különösen ha előre tudja, mi következik."
Forrás: Euronews