Kalandtúra és érintésterápia, utazás Odüsszeusszal és saját magunkkal – május 16-án és 17-én a Keleti István Művészeti Iskolában színészek segítségével merülhetünk el az örökérvényű történetben.
Mi pedig nem színészek vagyunk, hanem kísérők és „éreztetők", akik felidézik, felidéztetik, eljátszatják veled a mesét, eldünnyögik, elringatják, eldögönyözik. (Ne félj, a testeddel semmi intimebbet vagy fájdalmasabbat nem teszünk, mint egy közepesen erőteljes masszőr – s ezt a játékszabályt természetesen neked is be kell tartani.) Szóval testestül-lelkestül benne vagy a történetben. Add át magad neki, hagyjad, hadd sodorjon.
De nem is Homérosz története a legfontosabb, hanem hogy meséljünk, a magunk nyelvén, arról az emberről, aki bolyong a világban, keres valamit, s szeretné otthon érezni magát valahol.
Például Ithakában.
Vagy saját testi-lelki valójában.
„Ismerjük a házunkban lakomázó kérőket, a csábító szirénhangokat, az elmaradó, elvesző társakat. Sőt, olykor mi magunk vagyunk ezek. Így válhat terápiává Keserű Imréék kalandtúrája, ami egyben szülés és születés, születés és halál, halál és föltámadás" - írta Mester Zsolt az előadásról a szinhaz.hu-n.
„Évek óta próbálom-próbáljuk megtalálni azokat a módokat, amellyel a tréningek felszabadultságát, energia-áradását, olykor eksztatikus kitárulkozását (ami a résztvevők korától, színházi tapasztalatától, képzettségétől majdnem teljesen függetlenül létrejön) más helyzetben is reprodukálni lehet" - írja Keserű Imre a projektjeik hátteréről. „Így keletkezett a Színházz magad és a Törzs című projekt, s ebbe a sorba illik bele a Test-Odüsszeia is, amelyet a TÁP Színház Virtuális valósága és Egyperces színháza, olyan élmény-centrumok mint az Ability Park, de leginkább a horvát Bacaèi Sjenki Ex-position projektje inspirált. Ezekben a játékokban az animátorok a „nézőket" meghatározott dramaturgiai helyzetekbe, történetekbe helyezik, amelyekre ők hús-vér valójukban jelen lévő, többi érzékszervüket is mozgósító résztvevőként reagálnak.
Ami a mi játékunkat a fentebb felsoroltakétól gyökeresen megkülönbözteti, az a résztvevők közötti sokkal hangsúlyosabb fizikai kontaktus. Nálunk tehát az érintés a legfontosabb kommunikációs eszköz – az érintés, amelyet a nyugati civilizáció több ezer éve száműzött a lehetséges művészi hatásmechanizmusok közül."
bOdyssey - Test-Odüsszeia
Közönség: alkalmanként 8 fő vehet részt az 50 perces utazáson
Helyszín: KIMI - Keleti István Művészeti Iskola // Budapest, VI. ker. Szondi utca 83-85.
Előadások:
2014. máj. 16. és 17. 19.00 és 20.30 órai kezdéssel
Jegyrendelés az info@bodyssey.hu e-mail címen.
További információk a Bodyssey honlapján.