Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Újabb elismerés a Mundruczó-filmnek

Újabb elismerés a Mundruczó-filmnek

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2014. 05. 21.
Legendás lények nyomában - Mitikus kalandjáték és kiállítás Budapesten
2025-09-18 09:54:48

Lépj be a mesék világába, ahol legendás lények várnak rád, és csak a bátorságoddal és furfangoddal

Péter Bence hazatér - a világsztár zongorista Budapesten mutatja be legújabb produkcióját
2025-09-16 08:30:00

Új műsorral, látványos színpadi megoldásokkal és egy titokzatos vendéggel tér vissza Budapestre a

Az identitás és természet határán – Leopold Bloom Díjjal ismerték el Dezső Tamás munkásságát
2025-09-16 07:00:00

Nyolcadik alkalommal adták át a Leopold Bloom Képzőművészeti Díjat, amelyet idén Dezső Tamás nyert el az

Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten
2025-09-15 12:00:00

Hétvégén ért véget a 21. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál, melyen Joachim Trier új alkotása

további bejegyzések a szerzőtől »

„Kegyetlen és gyönyörű" parabolaként írta le a The New York Times művészeti blogja Mundruczó Kornél Fehér Isten című, a cannes-i filmfesztiválon a kritikusok körében nagy sikert aratott alkotását.

A filmet az Un Certain Regard szekcióban vetítették, amelybe olyan munkákat hívnak meg, amelyek a fesztivál versenyprogramjánál "kalandosabbak". A melodrámából hallucinációba váltó Fehér Isten ilyen film - írta az amerikai napilap újságírója, aki Cannes-ban a film megtekintését követő napon interjút készített a 39 esztendős rendezővel.

Mundruczó Kornél rendező, Psotta Zsófia színésznő és Hagen kutyaszereplő (Fotó: meszarosmartonblogja.hu)
"A címre nem hangzik el magyarázat, de egyszerre utal arra, ahogy a kutyák az emberekre tekintenek, valamint a fehér faj önteltségére. Amikor a Fehér Istenben kitör a kutyák felkelése, és végigrohannak a város utcáin ledöntve a korlátokat és beleharapva az őket megütő emberi kezekbe, a film világos politikai metaforába csap át" - fogalmazott a szerző, aki megjegyezte, hogy a különlegesen megkoreografált jelenetek, a kiürült utcákra kirajzó kutyák, egy másik, nem emberi áradat képét is előhívják, a Z világháborúban vagy a The Walking Dead tévésorozatban megjelenő zombi apokalipszisét. "Attól eltekintve, hogy a kutyák nem halottak és kiéhezettek: őket a bosszú hajtja" - fűzte hozzá.

Az újságíró kitért arra is, hogy Mundruczó nagy hangsúlyt fektetett a filmben szereplő több száz kutya kiválasztására. A tapasztalt trénerek tanácsa ellenére nem fajtiszta kutyákkal dolgozott, és a produkció befejezése után stábjával együtt örökbefogadási programot indított, amelynek köszönhetően minden ebnek otthont találtak.

Fotó: mixonline.hu
A Reuters hírügynökség szerdai cikkében a film cannes-i sikeréről tudósítva azt emelte ki, hogy számítógépes animáció helyett a magyar rendező élő állatokkal forgatott, ami még rendkívülibbé teszi az alkotást. Will Russell a film sokkoló nyitó jelenetét leírva idézte fel a Budapest elnéptelenedett utcáin őrjöngő több mint kétszáz kutya képét.

A produkció hollywoodi kutyatrénere, Teresa Ann Williams - aki Halász Árpád magyar trénerrel együtt készítette fel az állatszereplőket a forgatásra - a hírügynökségnek elárulta, hogy számára is "hallatlan dolognak tűnt rávenni 200-250 kutyát, hogy együtt rohanjanak át Budapesten".


Mundruczó Kornél azonban arról beszélt Russellnek: a számítógépes képek azt illusztrálták volna, hogy az emberek mit gondolnak az állatok érzelmeiről, és emiatt az már sokkal inkább az emberekről szólt volna. Úgy érezte, az olyan típusú számítógépes animáció, amellyel a Pi életében keltették életre a tigrist, egyszerűen nem működött volna a kutyáját, Hagent kereső kislány történetében.

A rendező azt is elmondta: a film a szemében Európa kemény kritikája, "mert ezen a melodrámán keresztül, illetve ennek a kutyáját kereső kislánynak a történetén keresztül az ember megérti a minden kisebbséget, minden szegény embert ábrázoló metaforát".

Forrás: MTI

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
USA Film Kritika Cannes-i Filmfesztivál Mundruczó Kornél

Ajánlott bejegyzések:

  • Mától két Cannes-i díjas film a mozikban Mától két Cannes-i díjas film a mozikban
  • Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten Az év egyik legjobban várt filmje tarolt a CineFesten
  • ONE MORE LIKE: A magyar sportdráma, ami meghódította Las Vegast is ONE MORE LIKE: A magyar sportdráma, ami meghódította Las Vegast is
  • Előzetest kapott az Árva – itt a Saul fia rendezőjének új filmje Előzetest kapott az Árva – itt a Saul fia rendezőjének új filmje
  • Enyedi Ildikó és Paolo Sorrentino új filmjeit is díjazták Velencében Enyedi Ildikó és Paolo Sorrentino új filmjeit is díjazták Velencében

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr367934064

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard