A Koreográfusok új utakon sorozatban hétvégén a belga Ultima Vez tánctársulat lép fel booty Looting című előadásával. Május 23-án és 24-én a Trafó Nagytermében láthatjuk őket.
Az előadásban Vandekeybus a fotográfián keresztül beszél az emlékezésről: "Az emlékeink sokszor fotókon alapulnak, ugyanakkor le is rombolhatják azokat. Proust úgy tartotta, hogy a vizuális memória kitörli az emlékeket. Érzékeink közül az ízlelés és a tapintás építi fel a legérzékenyebb kapcsolatot, mégis a vizualitás a domináns. Ezért képes bárki arra, hogy olyasmit idézzen fel emlékként, amit sohasem élt át, de látott róla képet."
A booty Looting a 2014-es Wim Vandekeybus-sorozat második előadása. (Az első a legendás és máig friss What The Body Does Not Remember? volt.) Ez a 2012-ben készült mű Vandekeybus legutolsó darabja, amely pontosan mutatja a változás jeleit. Érzékelhető a koreográfusi fókusz eltolódása, a hangsúlyok áthelyeződése. Vandekeybus másképpen, sokkal komplexebben gondolkodik színházról, mint a húsz évvel korábbi darabjában, ma már azt vallja, hogy egy előadásban a test mellett komolyabb szerepet kell kapnia más (teátrális és nem teátrális) eszközöknek is.
Ennek a műnek van magyar vonatkozása is: Vandekeybus asszisztensként bevonta az alkotófolyamatba társulata egyik táncosát, Mészáros Mátét.
Május 23-án, pénteken az előadás után Wim Vandekeybus-szal, az előadás koreográfusával és Mészáros Mátéval, a produkció mozgás asszisztensével beszélget Artner Szilvia Sisso újságíró, kritikus és Szabó György, a Trafó manager igazgatója. Szó lesz az Ultima Vez múltjáról, arról az útról, ami a What the body does not remember előadástól egész a booty Looting-ig elvezetett, illetve az oktatásról, a jövőről és Mészáros Máté készülő produkciójáról.
További információ és jegyvásárlás a Trafó honlapján.