Felháborodtak az operavilág legnagyobbjai, amiért a kritikusok megjegyzéseket tettek Tara Erraught ír mezzoszoprán énekesnő testalkatára.
A Bajor Állami Operaház magánénekese Octavian szerepében lépett színpadra hétvégén Richard Strauss A rózsalovag című művében, amely a Glyndebourne Fesztivál nyitóelőadása volt, és egyben Erraught első szigetországi fellépése.A szombati előadást értékelő kritikák leginkább az énekesnő testsúlyáról szóltak, nem pedig színpadi teljesítményéről. Egyebek mellett a "hihetetlen, idétlen és antipatikus" (The Times), a "testes" (The Independent) és a "tömzsi" (The Guardian) jelzőket használták Erraughtra a kritikusok. A The Daily Telegraph kritikusa "nehezen kezelhető testalkatról" írt, míg a Financial Times újságírója, Andrew Clark szerint "Tara Erraught Octavianja egy <<jókora bébiháj-batyu>>".
Az operavilág sztárjait felháborították a 27 éves előadót ért kritikák és védelmükbe vették őt. "Hogyan érkeztünk el arra a pontra, amikor az opera már nem az éneklésről, hanem az előadók testalkatáról és külsejéről szól, különösen a női énekesek tekintetében" – tette fel a kérdést a The Guardian honlapján Jennifer Johnstone mezzoszoprán énekesnő.
Erraught védelmére kelt továbbá Elizabeth Meister brit szoprán és Jennifer Rivera világhírű amerikai mezzoszoprán, aki az operaénekléshez szükséges "nem tanulható" képességeket és a különböző fizikai követelményeket hangsúlyozta, valamint Nagy-Britannia egyik legünnepeltebb operaénekesének számító Alice Coote is – olvasható a The Guardian című brit napilap honlapján.
A dublini Ír Királyi Zeneakadémián (Royal Irish Academy of Music) végzett Erraught szóvivője szerint a fiatal énekes "csak a zenére koncentrál", és nincs hozzáfűznivalója a kritikusok megjegyzéseihez. Az ifjú tehetség 2008-ban csatlakozott a Bajor Állami Operaházhoz, és 2011-ben tett szert nemzetközi hírnévre, amikor óriási sikert aratott Ravel A gyermek és a varázslat című operájának címszerepében.
Forrás: MTI