Dinesh D'Souza, az ismert konzervatív író-rendező-producer azt állítja, hogy az új filmjével kapcsolatos Google-keresések körülötti problémák politikai elfogultságból adódnak.
A felhasználók elmondása szerint a Google összetéveszti D'Souza Amerika című, a mozikban jelenleg is futó filmjét a szerző egy korábbi, 2016: Obama Amerikája című, erősen Obama-ellenes opuszával, amely mérsékelt sikert ért el a mozipénztáraknál még 2012-ben (33 millió dollárt termelt az USA-ban).Hétfőn ügyvédek egy csoportja levelet küldött a Google-nak, amelyben azt állítják, hogy a társaság „megtévesztett egy csomó felhasználót, abba a tévhitbe ringatva őket, hogy a filmet nem játsszák a mozikban.”
A Google így reagált a levélre: „rendszerünket sajnálatos módon összekeverhette a címeket, merthogy az "Amerika" szó igencsak gyakori és számos filmcímben szerepel.”
D'Souza mindennek ellenére jelenleg is arra panaszkodik, hogy a Google valószínűleg nem teljesen pártatlan. A Hollywood Reporternek tett nyilatkozatában elmondta: „az amerikai népnek mindenképp tudnia kell, hogy a Google valóban megbízható hír-, és információforrás-e, amely nem billen egyik politikai erő irányába sem.”
D'Souza emellett azt állítja, hogy a Costco hipermarket lánc egyenesen indexre tette az Amerika: Imagine a World without Her című könyvet, amelyből a film is készült, méghozzá szintén politikai megfontolásból. „A Costco nyugodtan betilthatja a könyvemet, viszont a vásárlóknak is engedtessék meg, hogy más boltokban beszerezzék, ahol nem cenzúrázzák a könyveket. Az egy dolog, hogy a Costco vezetői hogyan haverkodnak Barack Obama elnök úrral, és hogy szinte kizárólag a demokratáknak ajánlanak föl pénzbeli támogatást, de az, hogy magát a társaságot a jelenlegi kormányzatot bíráló egyének elleni elnyomás eszközévé teszik, az már más lapra tartozik.”
Az Amerikát Június 27-én mutatták be a mozikban, azóta 4,4 millió dolláros bevételnél jár az Egyesült Államokban.
Forrás: The Guardian