Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Színeim története

Színeim története

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2014. 07. 22.
Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

Jön a III. Sukorói Tűzugró Fesztivál
2025-06-27 09:00:33

Ismét lángra lobban Sukoró Szent Iván-éji tüze! A nyári napforduló alkalmából koncertek, táncház és

Magyar tehetségek is a reflektorfényben a Bartók Világversenyen
2025-06-24 12:28:09

31 fiatal zongorista, köztük hat magyar lép pódiumra idén szeptemberben a Zeneakadémián megrendezett versenyen.

további bejegyzések a szerzőtől »

Turós Margaréta kulturális antropológus (a PR Herald rovatvezetője) fotókiállítása július 24. és július 31. között látható a Gozsdu Udvar Galériájában. 25 kép, 25 történet, amelyből ötöt-ötöt mi is közreadunk.

AZ Ő SZEMÉBEN
(Amman, Jordany – 2010)

Kelet-Ammanban ült a földön, szebb volt, mint bármelyik kirakatbaba a pazar gyönggyel kivarrt, aranyszállal hímzett ruhában. Ült és evett abban a kis égő piros ruhájában, kócos hajjal, nem nézett sem hátra, a jelentéktelen múltba, sem előre, az ismeretlen jövőbe. A pillanat gyermeke, egy darab pitával – a ronggyal bekötött kezében.


Az emberiség összes tragédiája és öröme benne van ebben a csodálkozó szemben, itt, Kelet-Amman szegénynegyedében. Margaret Mead antropológusnő szerint a Samoa-i fiatal lányok boldogak voltak, a szegénység nem volt akadálya a felhőtlenségüknek. Az élet minden pillanata egy ajándék, minden megélt pillanatért hálát adtak, nem bánták a múltat és nem gondoltak a jövőre.

Ez volt a pillanatgyermek titka.

TÁVOL ÁZSIÁTÓL
(New York, USA – 2014)

Eljött New York-ba, a fények városába. Az elején nehéz volt, aztán hozzászokott a mindennapok történeteihez. Olyan lett, mint ők, a többiek. Lehetett volna más is, ha akar, de ő csak olyan akart lenni. Amerikai. Azaz, hogy japán érzületű amerikai állampolgár. Minden reggel bement a céghez kiskosztümben, magas sarkú, kopogós cipőben, soha nem késett egyetlen percet sem, nem barátkozott, de mindenkivel kedves volt. Megette ebédidőben a sushi-t, és visszament öt perccel korábban. Egy nap látogatóba jött a régi barátnője Tokióból. Egész éjjel nevettek, felidézték a régi tolóajtós házat, azt az egyetlen képet a falon és felvették a kimonókat és a fapapucsokat, amik a szekrénybe voltak zárva. Kifestették magukat és kimentek a Washington Square Parkba. Nyolc éve, most nevetett először úgy, mint gyermekkorukban.


BIZTONSÁGRA VÁGYVA
(New York, USA – 2014)

Mit láthatott a kisfiú, mitől szorította őt magához az apja? Péntek délután, Brooklyn egyik utcáján sábeszre gyalogolnak, hiszen nem ülhetnek autóba, és oda kell érni még napnyugta előtt. Az apa siet, és közben imádkozik. A gyermek azt a teret látja, amit az apja már rég elhagyott, vagy észre sem vett. Észlelte a fotóst és tudja, hogy nem jó, ha fényképeznek, így hallotta szüleitől és nagyszüleitől. Az identitás csak önmagába zárva élhet tovább. A fotós háta mögött látja az utcán rappel-ő színes bőrű fiatalokat, akiknek sietniük kell. Van még valami a fotóművész háta mögött: az apa és a gyermek szívében örök vágyként létező Izrael, a legszentebb Föld.


EGY MÁSFÉLE FÁTYOL
(Jerusalem, Israel – 2010)

A fátyol, a kendő, a burka, a hidjab vagy a csador története nagyon régre vezet vissza. A civilizáció kezdetén a nők istennőként kezelték, ám a városiasodás során a hatalom az erős vezetők kezeiben koncentrálódtak, az államok megjelenésével az istennők szerepét átvette egy, a királyhoz hasonló, férfi isten. A patriarchális családot az állam legitimálta és az asszonyok szexualitása a férfi kontrollja alá esett, az apa és a férj rendelkezett a hölgyek élete felett. A női test a férfi tulajdona lett, és így meg kellett különböztetni a prostituáltat a tiszteletben tartott nőtől: a szexuális tisztaság egy becses, és piacképes értéket képviselt.


Ezzel a különbségtétellel egy időben jelent meg az asszonyok fejének takarása, kendővel vagy fátyollal, jelezvén, hogy a női test valakinek a tulajdonában áll.

A fátyol más civilizációkban létezett: az Egyiptomi fáraóknál, az ógörög társadalmakban, valamint az iszlámot megelőző monoteista vallásokban is, tehát a judaizmusban és a kereszténységben.

A nő megigazítja a kendőt, ami csak az arcát, hosszú és karcsú nyakát hagyja szabadon, de a sál alatti gondolatokat talán semmi sem tudja elrejteni…

A MELANKÓLIA HANGJAI
(New York, USA – 2014)

Vajon mit hallgat ez a hölgy? Egy régi vallásos, spirituális zenét, amelyben az ősei elénekelték bánatukat, vagy egy meleg hangú improvizált bluest, ahol elnyújtva sírták el az élet viszontagságait és a szabadság utáni vágyukat, egy lebegő szvinget vagy egy kikapcsoló, afroamerikai jazzt, ahol a trombita elmondja, mi van a lelkében? Lehet, hogy Rihanna vagy Mariza, de lehet, hogy Bach vagy Rachmaninov, Eminem vagy egy drum’n base...


Nem mindegy?

„Zene nélkül az élet tévedés volna”, és ezt pont ő mondta: Nietzsche.
Turós Margaréta: Színeim története fotókiállítás

Megnyitó: 2014. július 24. csütörtök 18 óra
Helyszín: a Gozsdu udvar Galériája (Dob utca felőli rész)
A kiállítás megtekinthető: július 24-31. között, bármelyik napon.

A tárlat bejáratánál lesz egy doboz, ahova az alkotó pársoros történetet vár, ami a Te színeid története.

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Fotó Társadalom Kiállítás Képző

Ajánlott bejegyzések:

  • A sztárok fotósa, a város fia – Szipál Márton előtt tiszteleg Debrecen A sztárok fotósa, a város fia – Szipál Márton előtt tiszteleg Debrecen
  • Tíz időszaki kiállítás nyílik a SopronFesten Tíz időszaki kiállítás nyílik a SopronFesten
  • Ingyenesen megtekinthető új kiállítás a PaperLab Galériában Ingyenesen megtekinthető új kiállítás a PaperLab Galériában
  • Budapest FotóFesztivál No.9. Budapest FotóFesztivál No.9.
  • Képekbe zárt haza Képekbe zárt haza

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr137936102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard