Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Összecsapnak az opera sztárjai

Összecsapnak az opera sztárjai

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2014. 07. 26.
A nyár ritmusai a BJC-ben
2025-07-02 08:17:33

A Budapest Jazz Club nyáron is gondoskodik arról, hogy a jazzrajongók ne maradjanak élmények nélkül.

Családi titkok, közéleti drámák – A Pulszky-levelezés feltárja a múltat
2025-07-01 11:56:45

A Pulszky család 1867 és 1911 között íródott 331 levele nem csupán személyes vallomásokat és meghitt

Macifröccs-himnusz született: BÖBE és NEON LEON közös dala hódítja meg a nyarat
2025-06-30 11:54:28

A málnás fröccs frissítő élményét idézi meg a „Buborékok” című dal, amely az Artisjus Songbook Camp

A Nagyvárosi bujdosó emléke – 71 éve született Kissferi
2025-06-29 16:21:51

Kiss Ferenc zeneszerzőként, énekmondóként és népzenegyűjtőként egész életében a hagyományt szolgálta

további bejegyzések a szerzőtől »

Két fantasztikus énekesnő a rivális skót és angol királynő szerepében Londonban. Donizetti Stuart Máriáját a Covent Gardenben és a National Portrait Gallery-ben állították színpadra Joyce DiDonato és Carmen Giannattasio főszereplésével.

A darabban hangzanak el a legdurvább szavak, amelyeket valaha is operában énekeltek. Donizetti Stuart Máriájában szerelmi és hatalmi riválisát, saját unokatestvérét, Erzsébetet, Anglia királynőjét nevezi Bloeyn-fattyúnak, hitvány, trónra nem méltó ribancnak a címszereplő skót királynő.

Carmen Giannattasio és Joyce DiDonato a Stuart Máriában

A két szörnyű vetélytársat az operaszínpadok két igazi sztárja, a mezzoszoprán Joyce DiDonato és a szoprán Carmen Giannattasio alakítja.

„Az összecsapás minden egyes alkalommal meg tud lepni engem. Semmi ehhez fogható nincs egyetlen operában sem" – mondta Joyce DiDonato az euronews-nak a bemutató után.

Az amerikai énekesnő szívesen visszamenne az időben, hogy lássa, ahogyan Donizetti azt mondja erről a jelenetről, hogy „ó, ez de jó lett”.

„Akkoriban elég kockázatos lehetett bemutatni ezt, és olyan szavakat használni a színpadon, hogy hitvány fattyú" – tette hozzá.

Donizetti elsősorban a katolikus olaszoknak írta a darabjait a XIX. század első felében. Úgyhogy tudta, hogy Máriát tisztelnie kell egy kicsit.

„Ez a két iszonyatosan befolyásos, törékeny, ugyanakkor erős nő tökéletesen kiáll a saját igazáért. Máriának ez a katolicizmus igazsága, annak igazsága, hogy Erzsébet nem a trón jogos örököse, a méltóság és saját női mivolta igazsága" – fogalmazott a világhírű mezzoszoprán.

Azt Carmen Giannattasio is elismeri, hogy a darab nyilvánvalóan Mária nézőpontjából, a katolikus nézőpontból mutatja be a történetet. Mária válik hőssé, ő lesz az, aki az életét áldozza a politika oltárán.

Carmen Giannattasio (Fotó: Bill Cooper/blouinartinfo.com)

„De azért ne felejtsük el, hogy ő sem volt – távolról sem – egy angyal. Jópár szerető, jónéhány gyilkosság. Mindent bevetett" – mondta az olasz szoprán. „És ami mindennél jobban frusztrálta Erzsébetet, hogy bár a hatalma óriási volt, hiszen ő volt az angol királynő, mindene megvolt, nem kaphatta meg pont annak a férfinak a szerelmét, akire egyedül vágyott. Ez magyarázza a csábító jelenetet, amit egyébként nyugodtan nevezhetnénk nemierőszak-kísérleti jelenetnek is" – jelentette ki Carmen Giannattasio.

A darabban az olasz énekesnő úgy érezte magát, mint egy színésznő. „Ne feledjük, hogy amikor Monteverdi feltalálta az operát, úgy határozta meg, hogy színjátszás éneklés közben. Szóval először színjátszás, és csak aztán éneklés" – magyarázta.

Joyce DiDonatonak talán ez a szerep jelentette eddig a legnagyobb kihívást életében, éneklés szempontjából, drámaiságában és emocionálisan is. Azt mondta, hogy mindenét bele kellett adnia ebbe a szerepbe, hogy úgy keltse életre Erzsébetet, ahogyan azt ő akarta.

A Stuart Máriával kezdődött a Suona Italiano, a legnagyobb londoni olasz zenei fesztivál a Royal Opera House Covent Gardenben. Klasszikus, jazz és folkzenei darabok mennek az angol fővárosban, egészen decemberig. A fesztivál egybeesik az olasz uniós elnökség fél évével.



Forrás: Euronews

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Színház London Anglia Történelem Opera Királyi család

Ajánlott bejegyzések:

  • Februártól Szegeden szól A varázsfuvola Februártól Szegeden szól A varázsfuvola
  • OperaCinema - Ahogy még soha nem láttad az operát! OperaCinema - Ahogy még soha nem láttad az operát!
  • A kékszakállú herceg vára – operabemutatóval indult az év Miskolcon A kékszakállú herceg vára – operabemutatóval indult az év Miskolcon
  • Örömünnep Rost Andreával Örömünnep Rost Andreával
  • Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében Színház, zene, természet: összművészeti ünnep a Dunakanyar szívében

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr697936208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard