Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Sztártenor a Margitszigeten

Sztártenor a Margitszigeten

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2014. 07. 29.
Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben
2025-05-31 06:00:00

Június 8–9-én, vasárnap és hétfőn, immár 14. alkalommal rendezi meg a szentendrei Szabadtéri Néprajzi

Új regény segít megérteni a szülői elidegenítést
2025-05-30 19:00:00

Az Elvágyódás folytatásaként jelent meg Wagner Brigitta új regénye, az Elidegenítés. A kötet

Jubileumi gyermeknap a Gyimesekben
2025-05-30 13:00:00

Gyimesközéplok május 31-én igazi gyerekparadicsommá válik. A gyermeknap számtalan értékes programmal várja a

Class & Roll – A Quimby és a Danubia Zenekar közös koncertfilmje
2025-05-30 10:55:17

A Quimby és a Danubia Zenekar fél éven át készült a tavalyi Class&Roll koncertre, ahol a közönség a rock and

további bejegyzések a szerzőtől »

Jóképű, fiatal, tehetséges, és a világ legnevesebb operaházaiban énekel. Beszélgetés a Budapestre érkező Thiago Arancammal az Aida kapcsán.

Hangját José Curáéhoz hasonlítják, kirobbanó karrierje a Placido Domingo által alapított nemzetközi énekversenyen indult el hat évvel ezelőtt. Magyarországon először mutatkozik be, a fesztiválok fővárosában, Budapesten, ahová feleségével és kisgyermekével utazik. Verdi Aidájában Radames szerepét énekli augusztus 1-jén és 3-án a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, a Budapesti Nyári Fesztivál keretében. Az előadásról részletes információk korábbi cikkünkben olvashatók.

Ön éppen abban az évben született, amikor Werner Herzog filmrendező megrendezte a Fitzcarraldót, amely a zene hatalmáról és az emberi akaraterőről szól. A történet szerint Enrico Caruso és az opera bűvöletének hatására egy Fitzcarraldo nevű vállalkozó mindenáron meg akarja valósítani azt az álmát, hogy a perui őserdő közepén felépítsen egy operaházat. Bizonyára sokat mond Önnek ez a film, hiszen brazil-olasz családban született Sao Paulóban, majd otthoni iskolái után a Milánói Scala Akadémiájára került.

Forrás: Budapesti Nyári Fesztivál
A Fitzcarraldo valóban csodálatos film, és egy hallatlanul izgalmas történet főként azok számára, akik szeretik az operát. Csak felnőtt koromban fedeztem fel Werner Herzog filmjét, amikor már az opera világában éltem, mivel a családomban nem volt jelen a zenélés hagyománya. Elképesztő történet arról, hogy hogyan képes az ember megvalósítani valamit, ami korábban lehetetlennek tűnt. Nagyon inspiráló alkotás.

Hangfaji besorolása szerint Ön „tenore (lirico) spinto”, ami kombinációja a hőstenornak és a lírai tenornak, tehát szerepeiben a drámaiságon, valamint a hang szépségén és fényén egyaránt hangsúly van. Ezt a hangfajt Verdi előszeretettel használja az operáiban. Közel áll Önhöz a szerző?

Verdi az operairodalom egyik zsenije volt, aki tulajdonképpen külön kategóriát teremtett az énekesek számára. Őket hívjuk „Verdi-énekeseknek”. Vannak tehát Verdi-tenorok, Verdi-szopránok stb. Ez tulajdonképpen a hang egyedi sajátosságára utal. Nagyon szeretem a tenorok számára írt dallamokat az operáiban, illetve ahogyan a szereplőket ábrázolja. Ezek a karakterek közel állnak a személyiségemhez: életerős férfiak, kirobbanó szenvedéllyel. Egyébként pont olyanok, mint maga a zeneszerző.

Aida (Fotó: Csillag Pál)
A margitszigeti Aidában Radames hadvezér szerepét énekli. A 21. században mit jelent egy olyan műben játszani, amelynek eszméje a halálban beteljesülő szerelem?

Verdi azt akarta ebben a történetben elmondani, hogy bármilyen fontos is lehet egy ember, bármennyi politikai hatalom összpontosulhat a kezében, hihet bármilyen ideológiában, az életben mégiscsak a személyes kapcsolatok a legfontosabbak, a szeretet, a hűség és a mások iránti tisztelet. Azt gondolom, ezek időtlen, örök értékek, és ma mindennél jobban kell törekednünk arra, hogy ezt a szemünk előtt tartsuk.

Az ember saját jellemét képes formálni egy ilyen hősszerep?

Amikor egy szerep megformálásán dolgozom, vannak pillanatok, hogy mélyen magamba nézek. Szerencsés esetben megtalálom azt, amivel kapcsolódni tudok a szerephez. És igen, néha van olyan érzésem, hogy a személyiségében lakozó „jó” bennem marad, tovább dolgozik, esetleg tanulok tőle vagy belőle, ezáltal újat is tapasztalok az életről.

Az idei évad fontos operaházakba és városokba szólította: Hamburg, Párizs, Berlin, Sao Paulo. Milyen művekkel és zenészekkel találkozott?

Ez az évad különösen izgalmas volt számomra, mert szülővárosomban, Sao Paulóban énekelhettem, életemben először. Ráadásul egyik legkedvesebb szerepemet, Don Josét Bizet Carmenjéből. Mindig jó kapcsolat fűz a kollégáimhoz, kölcsönös tiszteletet érzünk egymás iránt, illetve valamiféle cinkosság is van olykor közöttünk, amely megengedi, hogy apró változtatásokat tegyünk a műben. Természetesen csak az ötletek szintjén, de az előadás éppen ettől lesz egyedi, és estéről-estére kicsit más. Ugyanez a helyzet a karmesterekkel. Bizonyos kegyelmi pillanatokban az „adok-kapok” csodálatosan működik a karmester és a zenekar, illetve az énekesek között. Ha ezt közösen meg tudjuk teremteni, akkor a zene csodálatosan kel életre, megfoghatatlan és megismételhetetlen módon. Ilyenkor születnek a legjobb előadások.

Budapest után, ősszel egy koppenhágai bemutató következik. Mesélne erről?


Fotó: Michela Rovegno
Mario Cavaradossi szerepét játszom majd Puccini Toscájában. Ez egyébként a másik kedvenc szerepem, és most fogok először fellépni Koppenhágában.

28 szerep van jelenleg a repertoárján. Ez mit jelent pontosan szakmailag egy operaénekes életében?

A 28 szerepből tulajdonképpen még csak 15-öt énekeltem el színpadon. Közben új szerepeket tanulok, hogy kész legyek rájuk, ha eljön az idő. Szerencsésnek érzem magam minden alkalomért, amikor ezeket a méltán csodált szerepeket előadhatom. Nagyon fontos, hogy egy énekes sok szerepet tanuljon meg, mert az segít abban, hogy a hangja fejlődjön.

Egy operaénekesnek miként van módja követni a szakma többi részét: elutazik kollégákat meghallgatni, esetleg felvételeken lehet követni a pályájuk alakulását? Mennyire van erre ideje egyáltalán?

Természetemnél fogva nagyon kíváncsi ember vagyok. Követem a szakma alakulását, az internet erre kiválóan alkalmas, és persze a média is, meg a sok technikai vívmány, ami a rendelkezésünkre áll. Szeretném, ha több időm lenne utazni és előadásokat nézni, de kevés a szabadidőm. És persze nagyon szeretem a régi hangfelvételeket, a múlt nagy énekeseit, mert rengeteget lehet tanulni tőlük.

Milyen szakmai barátságban van Rinat Shahammal, aki a Carmenben mutatkozott be pár hete a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon?

Rinat csodálatos személyiség, akivel nagyszerű együtt dolgozni, egy színpadon lenni. Ezért külön öröm volt számomra, hogy a szülővárosomban ő volt az első partnernőm, épp a Carmenben, ami fontos kötődés a számomra.

Margitszigeti Szabadtéri Színpad (Fotó: Sirokai Levente)
Énekesként most lép fel először nálunk. Járt már Magyarországon? Mit tervez az itt töltött napokban?

Nem voltam még Magyarországon, ezért is várom nagyon, mert egy új országot fedezek fel. Viszont sok magyar kollégám és barátom van, így remek érzés, hogy megismerhetem kicsit az ő országukat, az ottani szokásokat. Természetesen teljes mértékben a munkámra fogok összpontosítani, de ha marad időm, amit csak lehet, megnézek.

Forrás: Budapesti Nyári Fesztivál

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Zene Opera Interjú Énekes Margitszigeti Szabadtéri Szinpad 11. Budapesti Nyári Fesztivál

Ajánlott bejegyzések:

  • JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött JJ megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált, melyben a Budapest Scoring Orchestra is közreműködött
  • "Arra megyek, amerre lehet, ha van arra katarzis.." "Arra megyek, amerre lehet, ha van arra katarzis.."
  • Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben Pünkösdi Örökség Ünnep – Élő hagyományok és közösségek a Skanzenben
  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr987936302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard