A múzeumba járást és a képzőművészetről folyó eszmecserét akarja népszerűsíteni az a kezdeményezés, amely a héten indult el az Egyesült Államokban: ismert festmények másolatai árasztják el az utcákat, tereket.
Az Art Everywhere US ("Művészet Mindenhol") program keretében 58 klasszikus és kortárs amerikai festmény több mint 50 ezer digitális és hagyományos másolata kerül ki hirdetésre használt köztéri felületekre. A világ legnagyobb művészeti roadshow-ja augusztus 31-ig tart."Reményeink szerint az utcán a művekre vetett futó pillantások ösztönözni fogják az embereket az eredeti alkotások megtekintésére" - nyilatkozta Dougles Druick, a chicagói művészeti intézet elnöke. Az intézet egyike annak az öt múzeumnak, amely részt vesz a programban.
A festmények közül ötvenet szavazatok alapján választottak ki a célra, a maradék nyolc pedig a kontextus kedvéért került a programba - mondta el a dallasi művészeti múzeum igazgatója, Maxwell L. Anderson.
Az embereket arra bátorítják, hogy készítsenek fényképes önarcképeket a másolatokkal, és posztolják azokat a közösségi portálokon. Egy okostelefon-alkalmazást is elérhetővé tesznek azok számára, akik bővebben érdeklődnek a festmények története iránt.
A programot a nagy-britanniai Art Everywhere elnevezésű, hasonló program mintájára szervezték.
Forrás: Hirado.hu