Aphex Twin, a világhírű angol elektronikus zenész újabb akcióra készül. Csaknem 13 évvel azután, hogy az úttörő DJ megjelentette utolsó stúdióalbumát, védjegye feltűnt London egén és az utcákon.
A legendás zenész rajongói több helyen is észrevették Aphex Twin jeleit: szombaton egy hőlégballonon repült el London felett a DJ ikonikus logója, mellette a 2014 felirattal. Ugyanez a szimbólum később a New York-i utcákat is ellepte: a manhattani Radio City Music Hall közelében, valamint a SoHo Apple boltjánál is feltűnt a jel. Egyelőre azonban Aphex és a kiadója, a Warp Records sem erősítette meg részvételüket a marketingkampányban.
Az elektronikus zenész korábban azt nyilatkozta, hogy hat különböző kiadatlan albuma vár a megjelenésre. Richard David James (művésznevén Aphex Twin) 2009 óta egyáltalán nem adott ki zenét. Ekkor jelent meg egy bónusz számokat tartalmazó kislemez. De az utolsó hivatalos Aphew Twin-album Drukqs címmel 2001-ben került nyilvánosságra.
James az elmúlt években sem zárta el teljesen magát a zenei világtól. Gyakran lép fel DJ set-jeivel – a rajongók többek közt az idei Glastonbury fesztiválon is hallhatták. Májusban pedig beleegyezését adta egy rajongói kampányra, amelyben az 1994-ben elkészült, de soha ki nem adott duplalemezét (Caustic Window) lehetett megvásárolni. A Kickstarteren közzétett közösségi finanszírozású projektre több ezren adományoztak. A kampány végül a tervezett összeg hétszeresét hozta: 67,400 dollár (15,8 millió forint) gyűlt össze. A felajánlók közül mindenki kapott egy digitális példányt az albumból, a lemezeket pedig később eBayen árulták.
Bár még nem erősítették meg az új album megjelenési dátumát, a rajongók felhívták a figyelmet a Warp kiadó közelgő 25. évfordulójára. A Reditten pedig egy névtelen poszt szerint „a Wrap szeptember környékén fogja megjelentetni Aphex Twin új zenéjét.”
Forrás: The Guardian