A világ egyik legrangosabb dizájn elismerésének számító Red Dot díjat nyert a Zeneakadémia duális identitását kifejező, egységes és markáns arculata.
A Zeneakadémia közleménye szerint az új - többek között a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó - intézményi imázs több mint 7 ezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését. A kommunikációs dizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a Red Dotot, amelyet október végén adnak át Berlinben.Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója az elmodntae, hogy a tavaly októberben újra nyílt Zeneakadémia új arculatának megtervezésére alig fél évük állt rendelkezésre az Allison Group közreműködésével.
Felidézte, hogy az új arculat megalkotásának alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, a századforduló budapesti szecessziója volt. A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett névből szerveződő egység. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi.
A végeredmény a külföld számára is azonnal beazonosítható, markáns identitású vizuális jelrendszer lett, amely a kiadványokban is megjelenik. A portfólió fő pillére az új honlap mellett a koncertmagazin, amely a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közöl. A prémium magazinnal szemben az újrapapírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. A Zeneakadémia - szintén környezetbarát papírra nyomtatott - egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben - jegyezte meg a kommunikációs igazgató.
A kiadványokat, a honlapot és a hirdetésportfóliót egységbe foglalja a Zeneakadémia színvilága. Az arculatot meghatározó, egyben a komolyzenét jelző ciánkék, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a dzsessz izzó vöröse, a népzene vidám napsárgája és a jövő generációinak szóló programok zöldje azonnal felismerhető színkódrendszerré áll össze.
A Red Dot Design Awardot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére - a kommunikációs dizájn díj 1993 óta létezik. Három kategóriában ítélik oda: külön díjazzák a formatervezést, a termék dizájnt és kommunikációs dizájnt - ez utóbbi alkategóriája a corporate identity.
Idén a több mint 60 országból - Algériától az Amerikai Egyesült Államokon át Nepálig és Fehéroroszországig - érkezett 7096 projektből 569 kapott valamilyen elismerést. A corporate identity kategóriában pedig 63 talált érdemesnek "piros pontra" a 24 tagú zsűri - olvasható a Zeneakadémia összegzésében.
Magyarország eddig kétszer kapott "piros pontot" a nemzetközi dizájnelittől kommunikációs kategóriában. 2011-ben az Izraeli Kulturális Intézet arculatát, 2012-ben pedig a Kassák Múzeumét értékelte ilyen magasra a zsűri.
Termékdizájn kategóriában magyar formatervezők nyertek már Red Dotot logikai játékokkal, egyedi lámpákkal és egészségügyi eszközökkel.