Ismét különleges utazáson vehetünk részt az Artus legsikeresebb repertoárdarabjával. Szeptember 25-én, 26-án és 27-én az Artus Stúdióban újra helyet foglalhatunk Ulysses nappalijában.
Az Ulysses nappalija az Artus egyik legsikeresebb repertoárdarabja. Az előadás tavaly ősszel meghívást kapott a wroclawi Dialog fesztiválra, Lengyelországba, és a potsdami Unidram fesztiválra, Németországba."A hatalmas terem hirtelen furcsa módon lakályossá válik, a hangulat inkább otthonos, mint színházi. A rendező utazásra invitál minket, mely során különleges képeket láthatunk – a nézők úgy fognak erre az előadásra emlékezni, mint egy sor vizuális gyöngyszemre" - írta Katarzyna Mikolajwska kritikusnő a lengyelországi bemutató után.
Az európai turné és a májusi itthoni előadások után ismét az Artus elhagyott gyárépületének hatalmas csarnokában lehettek részesei Ulysses-Odüsszeusz körkörös utazásának - saját utazásotoknak.
„Az Artus-gyárépület hatalmas csarnokának dohányzóasztalokkal és ülőgarnitúrákkal berendezett alkalmi nappalijában foglalnak helyet a nézők. A közönség és az előadók közötti választóvonal teljes felszámolása itt funkcióval bír: a nézők az előadók közvetlen közelségében átélhetik, hogy egy kialakuló mítosz szereplői.” /Kutszegi Csaba/
Mindannyian Odüsszeuszok vagyunk. Legbelül mindig utazunk, s a világunk akkor válik teljessé, mikor végre hazaérünk. Az örök visszatérés mítosza az emberiség egyik legalapvetőbb kérdését veti fel. Hová tart az ember, aki egész életében úton van?
Az előadás létrejöttét inspirálták:
1. Odüsszeusz, Ulysses – és az örök visszatérés mítosza Homérosz Odüsszeusza húsz évig hajózott a tengeren - Joyce Ulyssese egy napon át bolyongott Dublin városában. A végeérhetetlennek tűnő utazás az Ulysses nappalijában egy előadás idejébe sűrűsödik. Ahogyan Joyce ír, úgy alkot az Artus: a belső utazás látomásszerű képek szövetét tárja fel, az ember tudatában villanásszerűen, egyszerre jelennek meg a tér és az idő legkülönbözőbb pontjai és az ott zajló történésekről szerzett impressziók.
2. Kérész Művek
A 2010-ben megkezdett rendhagyó performanszkocsma-sorozat minden epizódja egyszeri előadás, premier, melyet a résztvevők egyetlen intenzív nap alatt hoznak létre. A spontaneitás és a pontos kidolgozottság paradox módon egyszerre érvényesül: a Kérész-performanszok végleges formájukat csak a nézők jelenlétében nyerik el.
3. Földhajó
4. Egy-Nap-Fordulat
„Fent álltam a hegyen, és lassan megfordultam egyszer a saját tengelyem körül. Egyszerűen körbefordultam, de egy nap, azaz 24 óra alatt. Annyi idő alatt, mint ahogy a Föld fordul meg a tengelye körül. Egy napot álltam egy helyben, lassan mozdulva, fordulva, összehangolódva, eggyé válva a Földdel.
Forgás közben újrafogalmazódott a világ:
Itt állok hiánytalanul üresen.
Ürességgel telítetten.
Minden megéled, de semmi nem történik.
Nem gondolkodom, és mégis értem.
A közvetlen valóság és a látomások együtt léteznek.
Csend van, mindent betöltő Csend.
A Zaj a Csend része.
A Föld nem a lábam alatt van, hanem körülvesz.
Nem itt állok, hanem mindenhol.
A világosság nem sötétség ellentéte."
/Goda Gábor/
5. Antinómia
Az ellentmondásokban rejlő teljesség.
"A helyzetek és szövegek megírása, a képek megalkotása az Artusban mindig minden előadónak feladata. Ez a munkamódszer minden esetben kihívás a társulatnak, mert nem csak végrehajtóként, hanem társalkotó, gondolkodó partnerként vehetnek részt az előadás létrehozásában." - avatott be Goda Gábor a munkafolyamat titkaiba.
Alkotók és előadók: Bodóczky Antal, Boross Martin, Debreczeni Márton, Dombi Kati, Ferencz Krisztina, Fischer Balázs, Goda Gábor, Gold Bea, Kocsis Gábor, Mózes Zoltán, Nagy Ágoston, Nagy Csilla, Téri Gáspár, Tucker András, Virág Melinda
Rendező: Goda Gábor
Ulysses nappalija
Időpont: Szeptember 25-26-27. 20:00
Helyszín: Artus Stúdió (1116, Budapest Sztregova utca 7., a Fonó Budai Zeneház melletti gyárépületben)
Jegyfoglalás (csak így tudják biztosítani a helyed a kanapén): info@artus.hu
További információk az Artus honlapján.