A német nyelv és kultúra népszerűsítése a célja a budapesti Goethe Intézet legújabb kampányának. A szervezők szeretnék megmutatni, hogy a németet nem nehezebb elsajátítani, mint bármely másik idegen nyelvet.
Mindenkinek ismerősen csengenek a szavak:hózentróger, muter, tupír, kunszt, spontán, knédli… És ez csak néhány azok közül, amelyek ott vannak mindannyiunk szókincsében! A kampány alapötlete, hogy csupán a köznyelvben használt szavaink közül több mint négyszáz német jövevényszó.A nemkunszt.hu kedvcsináló azoknak, akik nem mertek még nekivágni a német nyelv tanulásának, valamint segítséget és ötletet ad szülőknek és tanároknak, hogy miként motiválják a fiatalokat a német nyelv tanulására.
„Ne csak az angolt magold, hanem a What's your német” – szól az idézet a Nemkunszt.hu kampánydalából. A mindennapos nyelvhasználatba beépülő német jövevényszavakra épülő szöveget Sub Bass Monster írta. A dalhoz videoklip is készült:
A kampány pillére a Nem Kunszt weboldal, amelyen a német nyelvtanulással kapcsolatos tartalmas és hasznos információt, olvasnivalót találnak a szakmabeliek (pl. a pedagógusok), a szülők és természetesen a fiatalok is.
Az oldalra felkerült egy ún. szótérkép, amelyen a már jól ismert német jövevényszavak eredetével ismerkedhetnek meg a látogatók, egy-egy példamondat segítségével.
Az oldal érdekessége még Magyarország első német nyelvtanulási térképe, amelyen kereshetőek és feltölthetőek a hazai német nyelvtanulási lehetőségek. A szervezők egy játék keretében várják továbbá a véleményeket, érveket, hogy miért jó németül tudni.
A Nemkunszt indulásával egy időben német tartalommal frissült az egyszervolt.hu weboldal is. A németül beszélő Hans Hase nyuszi figura segítségével a gyerekek játékos módon ismerkedhetnek meg a német nyelvvel. Az új oldalon a kicsik különböző játékokon keresztül sajátíthatják el a német szókincs alapjait.