A világ egyik legrangosabb designelismerésének számító Red Dot díjat nyert a budapesti Dió Stúdió az Iparművészeti Múzeumnak készített borcsomagolásaiért.
A díjazott borcsomagolások, amelyek a Musewine-sorozat első darabjai, a múzeum boltjában már megtalálhatóak. A Musewine-sorozat kifejezetten múzeumoknak készül, az egyedi csomagolásokhoz a gyűjtemény vagy egy aktuális kiállítás egy-egy darabját használják alapul.A Red Dot díjat a Dió Stúdió a kommunikációs dizájn kategória csomagolásdizájn alkategóriájában nyerte el. A díj így azért is különleges, mert ebben a korábbi években nem volt magyar díjazott - hangsúlyozza a múzeum közleménye, amely szerint a díjat odaítélő nemzetközi zsűri értékelésében a magas minőségű tervezést és az egyedi kreativitást emelte ki a Musewine méltatásakor.
A díjnyertes munkákat a Red Dot október 24-ei ünnepélyes berlini díjátadóján és a Red Dot online galériájában is megtekintheti majd a közönség, valamint bekerülnek a 2014/15-ös Nemzetközi Kommunikációs Design Évkönyvbe is.
A Red Dot kommunikációs dizájndíjára idén 49 országból 7096 pályázat érkezett, ezek közül 569 pályamunkát díjazott 16 alkategóriában a zsűri. Elismerést kapott a Zeneakadémia új arculata is az intézményi dizájnt és imázst jutalmazó alkategóriában.
A Red Dot Design Awardot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére - a kommunikációs dizájndíj 1993 óta létezik. A Red Dotot három kategóriában ítélik oda: a termékdizájn és kommunikációs dizájn mellett külön díjazzák az új és izgalmas ötleteket és víziókat a dizájnkoncepció kategóriában.
Az elmúlt években a kommunikációs dizájn kategóriában "piros pontot" kapott a nemzetközi dizájnelittől a budapesti Izraeli Kulturális Intézet arculata (2011) és a Kassák Múzeum is (2012). Termékdizájn kategóriában magyar formatervezők nyertek már Red Dotot logikai játékokkal, egyedi lámpákkal és egészségügyi eszközökkel.
Forrás: MTI