A Modern Art Orchestra jazztörténeti sorozatának folytatásaként október 31-én a trombitás és zeneszerző-hangszerelő Thad Jones – Elvin Jones öccse és Hank Jones bátyja – előtt tiszteleg a zenekar a Budapest Music Centerben.
Thad a Count Basie zenekarában eltöltött hosszú időszak (1954-1963) során vált igazán ismertté szólistaként, s ekkor nyílt lehetősége arra is, hogy több darabot ő hangszereljen. 1963-ban szabadúszó lett, s 1965 végén Mel Lewis dobossal big bandet szervezett, mely aztán több mint tíz éven át játszott a legendás Village Vanguardban hétfő éjszakánként.
A Thad Jones / Mel Lewis Orchestra rendkívüli népszerűsége folyamatos lehetőséget nyújtott Thadnek a komponálásra, számos darabjából később jazz-standard is lett (például A Child Is Born, Fingers, Little Pixie, vagy a Tiptoe). Jones nagyzenekari hangszerelési stílusa egyedi, jellemző rá a disszonáns elemek használata tonális kontextusban, ami igen pontos és tiszta játékot követel a big band muzsikusaitól ahhoz, hogy ez a sűrű zenei szövet megfelelően hangozzék.
A swing utáni korszak vitathatatlanul legbefolyásosabb big bandje először All-Stars zenekarnak indult, de idővel egyre inkább figyelmet fordított az új tehetségek (például Jon Faddis) bemutatására is. Jones hangszerelései jelentős hatással voltak olyan modern zeneszerzőkre, mint Maria Schneider, Jim McNeely, Bill Kirchner, Richard DeRosa, Bob Mintzer, Jerry Dodgion, vagy éppen egyik tanítványa, Bob Brookmeyer. 1978-ban Jones megvált a zenekartól és Dániába költözött, ahol a Dán Rádió Zenekara számára komponált, illetve saját, Eclipse nevű együttesét vezette.
További információkért KATT!