Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Podcast
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Máskor, másutt

Máskor, másutt

Judák Bence a szerző friss bejegyzései 2014. 11. 03.
A lengyelek Kolorádó-fesztje idén is üt
2019-04-16 22:00:49

Ár-érték arányban talán nincs is jobb lehetőség a régióban a lengyel OFF fesztnél, ahol idén is találkozik

Csókok lefekvés előttre
2016-09-21 13:32:24

Idén már másodszorra jelentkezik nagyobb lélegzetvételű lemezzel a Junior Boys, a kanadaiaknak pedig még mindig

Egy percre elvesztettem magam
2016-09-16 12:25:02

Nem láttuk sem Kings of Leont, sem a Major Lazert, de nagyon jól éreztük magunkat a 2016-os berlini Lollapalooza

Emberies ösztönök
2016-09-07 09:33:51

Novemberi koncertje előtt pont jókor jött a Glass Animals új stúdiólemeze, amin a fiúk megmutatják, hogy

további bejegyzések a szerzőtől »

A koncertekért annyira nem lehetett repesni az idei Electronic Beats-en, mégis van mit mesélni arról, mi történt a Zoot Woman, James Blake, James Holden szettek alatt, között.

Ha más nem is, a tudatos fiatalok szórakoztatása esztendők óta kiemelt fontosságú terület a Telekom számára. Az asztalra hányt ingyenmerch; a mostot, a mát metaforizáló fotósfülke; az évről évre csábító előadókat elérhető áron kínáló rendezvény és egy fejlett ország illúzióját keltő vizuális körítés pedig a legjobban bújtatott stratégiai húzás a 16-35 éves kelet-európai vevőkör lehetséges kibővítése érdekében, aminek kivitelezésére nyilván csak az eszes német konszernek még eszesebb marketingesei képesek. Szó se róla, szerintem is egy kulturálisan pozitív kezdeményezés az Electronic Beats, nagyon szívesen adnék érte pénzt, ha a szakmám nem tenné lehetővé az ingyen bejutást, és örömmel írok beszámolókat arról, hogy mennyire jó, hogy Podgoricához és Budapesthez hasonló kis helyeken ilyen értelmes dolgok történnek a középosztály számára sem megfizethetetlen összegért. De azért a gigacégekkel szembeni általános bizalmatlanság és főleg, a Quart megszűnése miatt azért érdemes elgondolkodni, mit is próbál velünk csinálni ez a kedves magenta négyzet azon túl, hogy az emeleten furcsa négyágú gépekkel gyártják nekünk a tote bageket, amin azt is megnézhetjük, hogyan szárad meg a tinta. Az ideológiai nevelés persze működik, képeslapot, berlini útikalauzt én is hoztam, de kuncsaft remélhetőleg soha nem leszek.

A Zoot woman (A fotó nem a bp.-i koncerten készült)
Megint szerencsések voltunk a lineupot illetően: James Blake volt akkora mágnes, hogy a sokfős kapacitást fura nyelven hablatyoló és magukat ötezer évig fényképező külföldiekkel egészüljön ki a valószínűleg fél-, harmadházra elég magyar közönség. Valamiért mégis ez volt az eddigi leggyengébb koncertélményeket nyújtó EB, amin eddig voltam, ami persze nem jelenti azt, hogy ne éreztem volna jól magam, ismerkedhettem volna meg új emberekkel vagy beszélhettem volna régiekkel úgy, ahogy azelőtt nem nagyon. Azt viszont igen, hogy a néhány szuper slágerrel egészen biztosan bíró Zoot Woman nem azért nyújtott rettentően unalmas koncertet, mert Stuart Price nemigen szokott a csapattal turnézni, hanem azért, mert a duó akkor is egy kamu Pet Shop Boys hatását nyújtotta, ha azt sem tudom, milyen a Pet Shop Boys élőben. De ez most annyira nem is számít: az előadás alapjában véve energiaszegény és szenvedélymentes volt, látszott, hogy nincs túl sok kedv a tagokban, amikor pedig a sok merev beszéd és elsziszegett ének után beindult a b.u.l.i. (tehát a döngölés), akkor meg kellemetlenül látszott, hogy a két pali csak így tudja (vagy próbálja) menteni a menthetőt. Sajnáltam nagyon, mert valahogy úgy képzeltem el őket, hogy attól függetlenül képesek izzó hangulatot teremteni, hogy ki sem tudják ejteni a város nevét, ahol épp zenélnek, de nem.
39%


James Blake (A fotó nem a bp.-i koncerten készült)
A terem jobb oldala mellett volt egy olyan harminc centis fekete kocka, amire ráállva pont annyival nőtt a testmagasságom, hogy ne csak az ízléses és demokratikus színpadképre (mindhárom zenész egy sorban, a főszereplő persze, hogy nem középen) de a mámorba kerülő közönségre is tisztán rálássak. Ez már csak azért is fontos a szempontunkból, mert egyrészt így legalább láttam valamit, másrészt pedig mert így minden előzetesnél jobban tisztázódhatott bennem, hogy aznap este valószínűleg mindenki jobban szerette James Blake munkásságát, mint én. Legalábbis a tudatos, lassú bólogatás és az egyáltalán nem eksztázisra írt dalokat megelőző folyamatos üdvrivalgás alapján én erre következtettem. Persze ez nem befolyásolt negatívan, mert Blake lemezei jók, a srác pedig szimpatikus, de én úgy vagyok vele, hogy bár az Overgrownon elkezdett kicsit veszteni a szégyenlősségéből, igazán remek majd akkor lesz, ha tényleg túlnő önmagán. Ezt szem előtt tartva annyira nem is okoz csalódást az, hogy a koncert kicsit csalódás volt. A megszólalás eleve nem volt olyan precíz, mint az előző években, sőt, az ifjú esetében szerintem kifejezetten hangos és otromba volt, a dalok pedig annyira nem dalok, hogy csak tőlük bepisiljek, annyira meg nem is klubszámok, hogy veressem rá. Rossz nem volt, csak kicsit hosszú, és szégyellem, de valahogy egyetértettem azzal a néhány nyilván részeg nyilván hülyével, akik a műsor vége fele ordibálták nagyon illetlenül, hogy James Holden, James Holden.

77%


James Holden (A fotó nem a bp.-i koncerten készült)
Miután a sok állástól fájt a hátam, az éberségemen a magamba öntött két Club Mate sem segített, a haverok túlságosan eláztak ahhoz, hogy józanul ellegyek velük, a nagyon csinos volt főnöknőm távozásával pedig már nem igazán volt kinek illegetni magam, nagyon úgy voltam, hogy nem várom meg Holden fellépését, pedig kifejezetten érdekelt. És hogy végül mégis kihúztam, egyáltalán nem bántam meg: az, amit ez a harmincöt éves madárfióka nyújtott a szettje első 15 percében, az egész rendezvény csúcsa volt, sőt, több; egy minden tekintetben magába szippantó audiovizuális élmény, ahol az élően szabálytalan ritmusok és a névadó elektronikus trükkjei egészültek ki a nagyon hatásos, szürke barlangrajzokat és fura ősember motívumokat mutató hatalmas vetítéssel. Az este alatt talán először bólogattam, éreztem jól magam és annak ellenére néztük egymást valami csajjal, hogy a pasija ott állt mögötte. Szóval ja, eleinte jó volt. Aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy minden hieroglifa ugyanolyan, a zene és a körítés nem változik hangsúlyosan, és hogy kicsit kezd unalmas lenni az egész. Szorgos megfigyelőként azért visszaálltam még egyszer a kockámra, hátha észreveszek valami nagyon forradalmit a tömegben, de nem, csak a Dani barátomat láttam, aki jött és azt mondta, hogy menjünk, így otthagytuk az eddigi leggyengébb koncertekkel hódító hazai EB-t, ami még ennek ellenére is nagyon tanulságos volt. Utána még betaxiztunk a központba bepróbálni a Fogasházat, de nagy volt a sor, a sok helloweenes arc pedig eleve kikészített, így nem mentem be. Fél hatkor amúgy is indult a vonatom Berlinbe. De erről majd máskor, másutt.

69%

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Koncert Zene Elektronikus Electronic beats

Ajánlott bejegyzések:

  • Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája Jókai Mór és a múzeumok varázslatos éjszakája
  • Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén Trapesített Nemzeti dal, agresszív sofőr, és biokertészkedés a Bëlga új lemezén
  • Itt a When The Music’s Over legújabb single-je: Moonlight Drive Itt a When The Music’s Over legújabb single-je: Moonlight Drive
  • Harmadik alkalommal rendezik meg a Nemzetközi Cigány Dal Napját Harmadik alkalommal rendezik meg a Nemzetközi Cigány Dal Napját
  • Kezdődik a Fesztivál Akadémia Budapest Kezdődik a Fesztivál Akadémia Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr587939254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

A Kultúrpartot 2024-ben a Magyar Művészeti Akadémia támogatta.

mmalogoc_1_ketsoros.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. A 10 legütősebb drogos film
  4. Megjöttek a meztelen hősnők
  5. Meztelenség és anatómia
  6. A forradalom egy holland fotós szemével
  7. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard