Február-március környékétől kezdődnek az igazán látványos munkák, majd nyáron jelentős forgalomkorlátozások várhatók. Az átalakítás során eltűnnek a gombaszerű képződmények, a kocsmatoldalékok és a használaton kívüli telefonfülkék is.
Néhány napon belül elindul a Széll Kálmán tér felújítása, minthogy a kivitelezővel hétfőn aláírták a szerződést. Lebontják a metróállomás toldaléképületét, illetve felszedik a tér közepén haladó hurokvágányokat – mondta el Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Hozzátette: rengeteg közműmunka is az átépítés része lesz, hiszen a tér alatt sok-sok kábel, vezeték húzódik, amelyeket a felújítás során kicserélnek. A tér 2016 tavaszára készül el teljesen, de a villamosok már 2015 őszétől az új vágányokon, az új peronoknál megállva tudnak majd közlekedni.Vitézy Dávid hangoztatta, a teret naponta 200 ezer ember használja, tehát nagyon forgalmas, de kis területű csomópontról van szó. Fontos kihívás a BKK-nak, hogy a forgalmat végig fenntartsa a téren. A tömegközlekedési járatok közül a buszok a felújítás teljes ideje alatt behajthatnak a térre, ehhez különféleképpen módosítják a végállomások, illetve megállók helyét. A villamosok közül a Szilágyi Erzsébet fasor és a Déli pályaudvar felől érkezők a tér szélén fognak megállni néhány hónapon át a jövő nyáron, valamint a nagykörúti villamosok közlekedésében is lesz korlátozás.
A közúton közlekedőknek szintén arra kell számítaniuk, hogy a jövő nyári hónapokban lesznek forgalomkorlátozások, idén azonban még nem. A 2-es metró munkanapokon, napközben és csúcsidőben mindig megáll a téren, de az állomás átépítésének idején, 2015 nyarán lesznek olyan hétvégék, amikor a szerelvények megállás nélkül haladnak át a Széll Kálmán téren, az utasokat pótló buszok szállítják a szomszédos állomásokról.
A BKK vezérigazgatója szerint nagyon modern, 21. századi, akadálymentes, a mainál lényegesen több zöldfelületet magába foglaló, építészetileg teljesen megújított hely lesz a Széll Kálmán térből másfél év alatt. A tér arculatát - a hetvenes évek óta meghatározó metróállomás felszíni részének legyező formáját - megtartják, de alatta kibontják a teljes épületet, a helyére pedig új struktúra kerül. A felszínről eltűnnek a bódék, a hetvenes-nyolcvanas években odakerült gombaszerű képződmények, amelyek összevissza tagolják a teret, valamint az állomáson lévő kocsmatoldalékok és a használaton kívüli telefonfülkék is. Az új díszburkolatos téren rengeteg pihenőhely, új fasor és az alsó részt a Várfok utcával összekapcsoló mozgólépcsők, valamint liftek is lesznek.
A középen álló klasszikus Moszkva téri órát digitális szerkezet váltja fel, amelyben visszaköszön az elődje. A régi műszakilag már nem alkalmas arra, hogy tovább maradjon a csomóponton – mondta. Vitézy Dávid a Kossuth Rádió műsorában a 3-as metró kocsitenderéről is beszélt, 65 milliárd forintot szánnak a szerelvények felújítására. Az, hogy új járműveket állítsanak forgalomba vagy a régieket újítsák meg, finanszírozási kérdés volt, előbbi lényegesen nagyobb beruházás lett volna. A kérdésben a kormány már állást foglalt, a cél a 3-as vonalon közlekedő metrókocsik élettartamának meghosszabbítása 15-20 évvel.
Forrás: Hirado.hu