Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Így néz majd ki a felújított Széll Kálmán tér

Így néz majd ki a felújított Széll Kálmán tér

Kultúrpart a szerző friss bejegyzései 2014. 11. 25.
Ahol az aszimmetria egyensúlyba kerül
2021-01-28 13:31:11

A Műcsarnokban látható Gergely Réka: Kire-cuzuki, avagy a változás és a folytonosság egysége című

Itt az Academia Banana!
2021-01-25 15:43:01

Megjelent a Duckshell fergeteges hangulatú új anyaga. A zenekar basszusgitárosával, Báthori Benivel

Jön a tériszonyos tűzoltó
2021-01-25 11:23:58

Már javában forog a Nagykarácsony című romantikus vígjáték a Nemzeti Filmintézet támogatásával. Az

Virtuális kiállítótér nyílt a berlini magyar kulturális intézetben
2021-01-24 12:46:13

A koronavírus-járvány közepette is látogatható a Collegium Hungaricum Berlin.  Az intézet saját

további bejegyzések a szerzőtől »

Február-március környékétől kezdődnek az igazán látványos munkák, majd nyáron jelentős forgalomkorlátozások várhatók. Az átalakítás során eltűnnek a gombaszerű képződmények, a kocsmatoldalékok és a használaton kívüli telefonfülkék is.

Néhány napon belül elindul a Széll Kálmán tér felújítása, minthogy a kivitelezővel hétfőn aláírták a szerződést. Lebontják a metróállomás toldaléképületét, illetve felszedik a tér közepén haladó hurokvágányokat – mondta el Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója. Hozzátette: rengeteg közműmunka is az átépítés része lesz, hiszen a tér alatt sok-sok kábel, vezeték húzódik, amelyeket a felújítás során kicserélnek. A tér 2016 tavaszára készül el teljesen, de a villamosok már 2015 őszétől az új vágányokon, az új peronoknál megállva tudnak majd közlekedni.

fotó: index.hu
Vitézy Dávid hangoztatta, a teret naponta 200 ezer ember használja, tehát nagyon forgalmas, de kis területű csomópontról van szó. Fontos kihívás a BKK-nak, hogy a forgalmat végig fenntartsa a téren. A tömegközlekedési járatok közül a buszok a felújítás teljes ideje alatt behajthatnak a térre, ehhez különféleképpen módosítják a végállomások, illetve megállók helyét. A villamosok közül a Szilágyi Erzsébet fasor és a Déli pályaudvar felől érkezők a tér szélén fognak megállni néhány hónapon át a jövő nyáron, valamint a nagykörúti villamosok közlekedésében is lesz korlátozás.

A közúton közlekedőknek szintén arra kell számítaniuk, hogy a jövő nyári hónapokban lesznek forgalomkorlátozások, idén azonban még nem. A 2-es metró munkanapokon, napközben és csúcsidőben mindig megáll a téren, de az állomás átépítésének idején, 2015 nyarán lesznek olyan hétvégék, amikor a szerelvények megállás nélkül haladnak át a Széll Kálmán téren, az utasokat pótló buszok szállítják a szomszédos állomásokról.

A BKK vezérigazgatója szerint nagyon modern, 21. századi, akadálymentes, a mainál lényegesen több zöldfelületet magába foglaló, építészetileg teljesen megújított hely lesz a Széll Kálmán térből másfél év alatt. A tér arculatát - a hetvenes évek óta meghatározó metróállomás felszíni részének legyező formáját - megtartják, de alatta kibontják a teljes épületet, a helyére pedig új struktúra kerül. A felszínről eltűnnek a bódék, a hetvenes-nyolcvanas években odakerült gombaszerű képződmények, amelyek összevissza tagolják a teret, valamint az állomáson lévő kocsmatoldalékok és a használaton kívüli telefonfülkék is. Az új díszburkolatos téren rengeteg pihenőhely, új fasor és az alsó részt a Várfok utcával összekapcsoló mozgólépcsők, valamint liftek is lesznek.

A középen álló klasszikus Moszkva téri órát digitális szerkezet váltja fel, amelyben visszaköszön az elődje. A régi műszakilag már nem alkalmas arra, hogy tovább maradjon a csomóponton – mondta. Vitézy Dávid a Kossuth Rádió műsorában a 3-as metró kocsitenderéről is beszélt, 65 milliárd forintot szánnak a szerelvények felújítására. Az, hogy új járműveket állítsanak forgalomba vagy a régieket újítsák meg, finanszírozási kérdés volt, előbbi lényegesen nagyobb beruházás lett volna. A kérdésben a kormány már állást foglalt, a cél a 3-as vonalon közlekedő metrókocsik élettartamának meghosszabbítása 15-20 évvel.

Forrás: Hirado.hu

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Budapest Lavór

Ajánlott bejegyzések:

  • Könyv készül a megdöbbentő fotósorozatból Könyv készül a megdöbbentő fotósorozatból
  • Összefogtak a budapesti bevásárlóutcák Összefogtak a budapesti bevásárlóutcák
  • Faültetéssel ünnepelték az életet Faültetéssel ünnepelték az életet
  • Két Makovecz-templom is épül Budapesten Két Makovecz-templom is épül Budapesten
  • Hatalmas hétvégi buli lesz Újbudán Hatalmas hétvégi buli lesz Újbudán

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr197939844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard