Lány és pasik oszlanak el egyenlőtlenül a TOPS és a Pharmakon lemezein, fölénybe azonban a nők kerülnek az esztendő két kiemelkedő albumán.
TOPS – Picture You StaringArbutus Records, 2014
Pharmakon – Bestial Burden
Sacred Bones, 2014
Futsz az üres űrhajón, nagyon nyomasztó az egész, izzadsz, a csövekből mindenféle fehér füstök jönnek ki, szólnak a szirénák, mert már beindítottad az önmegsemmisítő rendszert; ajtók csapódnak be fémesen, dobol a szíved és zihálsz, a háttérben pedig már hallod az alien elviselhetetlen sikítását, miközben épp a haverjaidat belezi ki. Nekem mindig ez a jelenet ugrik be a Bestial Burden hallgatása közben. Elképzelni is szörnyű, mekkora feszültség és szorongás uralkodhat a Pharmakon név mögé bújó Margaret Chardiet lelkében, ha elsődleges kifejezőeszközként az ormótlan üvöltést választotta, és ha már a második ilyen nyugtalanító lemezét hozta ki. Nagyon testi zene ez: dallamok vagy nincsenek, vagy nagyon egyszerű formában vannak jelen, az egész album inkább ritmusból, torokhangból és lélegzetvételből áll, a fizikai miliő pedig nem meglepő annak tudatában, hogy mindenféle betegség meg kór volt az ihletője a szőke lánynak, ezek szomorították el. Ez egy tök érdekes dolog, hogy a testi problémák hogy tükröződnek a lelki gondokban és a zenében, és hát a borzasztóan rusnya lemez alapján a New York-i szőkeségnek is vannak bajai bőven. Az arcát sosem mutatja, a borítójára szerveket meg bordákat pakol, és amikor más csajok bájosan dalolnak arról, hogy milyen szemetek a pasik, ő úgy énekel, ahogy a sav marja a betont. Lehet kedvelni az ilyet, szélsőséges popzenének pont megfelelő, és nyilván elképzelhetjük ezt kevésbé hatásvadász módon is, pedig annyira nem is hatásvadász ez.
85%