A zenekar egykori hangmérnöke, Glyn Johns a New York Timesnak beszélt a Fab Four zűrös búcsúlemezéről. A jelenleg 72 éves Johns 1969-ben azért fogadta el a felkérést, hogy a Let It Be albumon dolgozzon, mert a legendás George Martin hangmérnöke lehetett volna - írja a hvg.hu.
Ehhez képest Martin, aki belefáradt a zenekar belső civódásaiba, lelépett a színről, helyére pedig - miután a Johns által megkevert Let It Be-változat egy időre fiókba került -, John Lennon felkérésére, az excentrikus amerikai Phil Spector érkezett, aki saját wall of sound-hangzásiskolájának megfelelően jókora szimfonikus mázzal vonta be az eredetileg szikárnak és lecsupaszítottnak szánt lemezt. "Csalódott voltam, hogy Lennon Spectornak adta a munkát, és még csalódottabb azzal, amit Spector tett a lemezzel. Az egésznek semmi köze a Beatleshez. A Let It Be egy kupac szemét. Soha nem hallgattam meg az egészet egyben, csak néha egy-egy dal egy ütemét, és mindig az jut az eszembe, hogy mennyire gusztustalanul szirupos az egész" - mondja Glyn Johns, aki nem rég jelentette meg Sound Man című önéletrajzírását.A Let It Be 1970 május 8-án jelent meg, majdnem egy hónappal a zenekar feloszlásának bejelentése után. Bár ez a volt a Beatles utoljára kiadott nagylemeze, felvételei korábban zajlottak, mint az Abbey Road albumé - 1969 januárjában. Néhány kritikus és rajongó éppen ezért az egyébként jóval összeszedettebb és jobban sikerült Abbey Roadot tartja a Beatles búcsúlemezének. Nem véletlen, hogy 2003-ban kiadták a lemez "spectortalanított" változatát Let It Be... Naked címmel.
A Paul McCartney által gondozott kiadásban eltávolították a lemez hangzását terjengőssé dagasztó hangszerelési elemeket, s visszatértek az eredetileg tervezett lecsupaszított megszólaláshoz. Glyn Johns pályafutása során dolgozott többek közt a Led Zeppelinnel, a Who-val, Eric Claptonnal, a Clash-sel, Bob Dylannel, Ryan Adamsszel és a Band Of Horseszal. Fia, Ethan Johns ugyancsak jó nevű producer és zenész, akit többek közt a Kings Of Leon, a Kaiser Chiefs, Laura Marling, Paul McCartney és Rufus Wainwright lemezeiről ismerhetünk, s aki két saját lemezt is kiadott (If Not Now Then When, 2012; The Reckoning, 2014).
Forrás: hvg.hu