Tavaly mutatták be, de a világsajtó csak idén januárban fedezte fel magának az ötrészes norvég valóságshowt, amiben három divatmániás fiatal utazott el Kambodzsába, hogy ott a világmárkák ruháit készítő üzemben dolgozzanak.
A sorozat a Sweatshop címet kapta, mert angolul így nevezik azokat a periférián fekvő országokban működő üzemeket, ahol a helyiek nagyon kevés pénzért, embertelen és gyakran életveszélyes körülmények között kell dolgozzanak, hogy munkájuk termékét aztán a világ másik felén adják el óriási haszonnal - írja a 444.hu.
A sajtóban a harmadik világ országaiban készülő ruhák gyártásáról megjelenő cikkek alkalmasak arra, hogy felhívják a jelenségre a figyelmet, de a világ rengeteg más borzalma mellett könnyen hamar el is felejtődik az egész. Ezért gondoltak ki egy jóval személyesebb megközelítést a legnagyobb norvég lapnál, az Aftenpostennél. Három 17 éves divatbloggert, Anniken Jorgensent, Frida Ottesent és Ludvig Hambrót vittek el Kambodzsába, hogy ott egy hónapon át a ruhakészítő üzemek egyikébe dolgozzanak, ebből pedig egy valóságshowt forgattak.
És az ötlet hatásosnak bizonyult. A világ egyik leggazdagabb országából érkező, meglehetősen naiv és mindaddig buborékban élő három fiatal már pár nap után elkezdte elveszíteni a talajt a lába alól. Hatalmas lendülettel estek ki a komfortzónájukból, a kambodzsai munkások helyzetére történő rácsodálkozásuk pedig egész világképükkel való szembenézéshez vezetett.
A Sweatshop - Deadly Fashion (Sweatshop - Halálos divat) öt része összesen egy óra hosszú, norvég nyelven, angol felirattal a 444 cikkének legvégén lehet megnézni őket. Itt pedig egy rövid előzetesben kaphatunk ízelítőt a sorozatból:
Forrás: 444.hu