Ismét rocklemezt készít Matt Johnson, aki The The nevű zenekarával a 80-as, 90-es évek brit könnyűzenéjének egyik legmeghatározóbb alakja volt, ám a reflektorfénytől mindig tudatosan visszahúzódott.
"Egy új lemez elkészítéséhez megfelelő kedélyállapotra van szükség, minden más csak ezután jön. Mivel nagyon hosszú ideje távol voltam a dolgoktól, csaknem elfelejtettem, ki is voltam valaha. Borzasztó ezt mondani, de újra emlékeztetnem kellett magamat arra, hogy elsősorban dalszerző vagyok" - mondta az 53 éves Matt Johnson a brit Uncut zenei magazinnak. Hozzátette: a készülő album pályafutása új kezdetét jelenti.A zenész a Gadgets elnevezésű alternatív csapat tagjaként két albumot is megjelentetett 1980-ban, mindenféle visszhang nélkül. Egy évvel később már saját neve alatt és a legendás független kiadó, a 4AD gondozásában jött ki a Burning Blue Soul című anyag, majd ezt követően hívta életre a The The elnevezésű formációt.
A The The lényegében Johnson szólóprojektje változó társakkal, és 2002-ig volt aktív, ez idő alatt hat stúdióalbumot készített. Az áttörést az 1983-as Soul Mining (Lélekbányászat) hozta, amelyről egy brit kritikus akkor azt írta, hogy szövegei "csordultig vannak gondolatokkal, szónoklással, kétségekkel és félelmekkel, és több zenei kísérlet szorult beléjük, mint amennyire a legtöbb együttes egész életműve során vállalkozik" (idézet az 1001 lemez, amit hallanod kell, mielőtt meghalsz című, magyar fordításban a GABO Kiadó gondozásában 2006-ban megjelent könyvből).
Az 1986-os Infected (Fertőzött, a cím utalás az AIDS terjedésére is) elképesztő dühvel és gúnnyal támadta Margaret Thatcher konzervatív miniszterelnök politikáját: a Heartland (Hátország) című kulcsdal szerint Anglia az Egyesült Államok 51. tagállama. A három évvel későbbi Mind Bomb-on a vallási fanatizmusról rántja le a leplet (Armageddon Days Are Here Again), a The Beat(en) Generation pedig egy elfuserált nemzedéket mutat be. Az 1995-ös Hanky Panky az ötvenes évek közepén elhunyt amerikai countryzenész, Hank Williams életműve előtt tisztelgett.
A The The-ben megfordult például Johnny Marr (ex-Smiths) gitáros, és vendégként énekelt Neneh Cherry vagy Sinéad O'Connor is. Johnson és a The The utolsó dobása a rockszíntéren a 2000-ben megjelent NakedSelf című lemez és az azt követő turné volt, 2002-őt követően a nyilvánosságot addig sem kedvelő zenész visszavonult és csak időnként jelentkezett független filmekhez írt zenékkel.