Egy színpadra felugró, táncoló, magáról fotót készítő férfi zavarta meg Fischer Ádám és az Orchestra of the Age of Enlightenment angol zenekar koncertjét a londoni Royal Albert Hallban.
Fischer Ádám és az Orchestra of the Age of Enlightenment legutóbbi koncertjére sokáig a páratlanul előadott Bramhs-szimfónia és Dvorak 9. (Újvilág) szimfóniájának újragondolt előadása miatt fognak sokan emlékezni, valamint az új őrület, a szelfizés miatt. A szimfónia záró tétele idején ugyanis egy férfi berohant az előadóterembe, felugrott a színpadra, és lefilmezte, ahogyan a zenekar előtt táncol, majd boldogan engedte, hogy a biztonsági személyzet levonszolja a színpadról - írta csütörtökön internetes felületén a The Guardian, amely szerint Fischer Ádám mindössze egy elképedt pillantást vetett a betolakodóra. A zenészek figyelmen kívül hagyták a rendbontót, és folytatták a darabot, amelyet aztán a nézők vastapssal jutalmaztak - olvasható a brit napilap honlapján.A The Guardian kritikusa izgalmas, energikus karmesterként méltatta Fischer Ádámot, aki - mint írták - a nosztalgiázással szakítva alaposan újragondolta a szimfóniát. Az előadást a kezdettől a végéig dráma és feszültség hatotta át, frissen hangzó és újragondolt volt a lap szerint.
"Brahms Hegedűversenyét Viktoria Mullova adta elő. Előadása jól ismert és nagyszerű, méltóságteljes, de részletesen kidolgozott. Fischer Ádámnak kiváló érzéke van a mű nagyságához és mélységéhez, és a zenekar kifogástalanul játszott. A műsor Smetana Az eladott menyasszony című operájának nyitányával indul, amely precíz és szenzációs volt" - írta a The Guardian kritikusa.
Forrás: MTI