drMáriás ismét szikét ragadott, a politikusok és celebek után a társadalom egy következő szegmensét, a bűnözőket kezdte boncolgatni. A művész nem fél a közismert babonától, biztos kézzel és határozott kontúrokkal festi az ördög különböző arcait a falra.
Szeptember 3-án a Godot Galériában Fábry Sándor nyitotta meg drMáriás legújabb, Ördögöt a falra! című kiállítását. Fábry, aki a kiállítást egy újabb mérföldkőnek nevezte a magyar avantgard szerpentinjén, a művészettörténeti és festészettani kérdések helyett, inkább keserédes bűnügyi történetekkel és anekdotákkal alapozta meg a látogatók hangulatát a tárlat végigjárása előtt.
drMáriás legújabb portréalanyai mögött, Ambrus Attilától Sobri Joskán át a tiszazugi arzénos asszonyokig, horrorisztikus esetek, vagy inkább balladák lapulnak meg. Balladák, amelyeket most már nem csak a társadalmi emlékezet hordoz, hanem ezek a festmények is. Balladák, amelyeken mindenki szívesen csámcsogna, mégis hajlamosak vagyunk szemérmesen hallgatni.
A realista történetek és hősök irreális keretbe kerülnek, a tolvajok, a betyárok, az emberevő gyilkosok, az erőszakolók, egy-egy neves művész műtermében elevenednek meg, hasonlóan a politikusportrékhoz drMáriás különböző híres festők stílusában festi meg portréalanyait. Így teremtődik meg az abszurd: a művészi szép és az emberi gyarlóság ellenpontozó és kiegészítő játéka a vásznon.
drMáriás arra hív minket, hogy nézzünk szembe a gonosszal, (hiszen ez még mindig biztonságosabb, mint hátat fordítani neki), és merjünk nevetni rajta. Az ezerarcú ördög ezeken a festményeken már nem más, mint egy groteszk hős, aki arra vár, hogy október 7-ig a Godot Galériában, illetve október 15-ig az Ericsson Galériában farkasszemet nézzen vele a látogató.