Három este három különböző műsorral lépett fel a Budapesti Fesztiválzenekar a Beethovenfesten, a siker pedig most sem maradt el. Fischer Iván a bonni fesztiválon saját szerzői esttel is jelentkezett.
„Az eklektika napjaink legmodernebb zenei kifejezésmódja” – vallja Fischer Iván, aki Brugge, Amszterdam és Budapest után most Bonnban is saját szerzői esttel mutatkozott be. A Beethovenfesten is elhangzott Német-Jiddis Kantátát már hét országban bemutatták, a Fanfár pedig már több mint százszor hangzott el Berlinben.
A bonni közönség lelkesen fogadta a zenei élményt, Fischer pedig, aki láthatóan mentes minden hivalkodástól és önteltségtől, rokonszenvesen és finom humorral irányította zenekarát és az énekeseket – írta a General Anzeiger. A koncerten közreműködött a karmester lánya, Nora Fischer, Matthias Kadar, a Kobra Ensemble és Erik Bos is.
A kritika szerint Fischer zenéje egyszerre játékos és komoly, műfajilag pedig nagyon sokszínű. Ugyanúgy felbukkan benne az olasz barokk, mint a hip-hop. A családjának írt Tsuchigumóban például, ami egy szatirikus hatnyelvű opera, legalább annyi műfaj keveredik egymással, mint ahány nyelven szól. A koncertről a Bonner Rundschau is részletesen beszámolt, szerzője pedig konklúzióként szívből gratulált az estéhez.
A Fesztiválzenekar művészei Fischer Iván szerzői estje mellett a Bridging Europe fesztivál után Bonnba is elvitték Mahler ritkán játszott VII. szimfóniáját, és a Roman Trekel sztárbariton által énekelt Wolf-dalokat. Egy koncertet pedig a Liszt-Dohnányi-Brahms hármasnak szenteltek a Kossuth-díjas Ökrös Oszkár és Várjon Dénes közreműködésével. Nem véletlenül volt Hitchcock egyik kedvenc darabja Dohnányi Variációk egy gyermekdalra című műve, ami olykor hollywoodi musicalek hangulatát idézi, mindig izgalmas és tele van humorral – írta a General Anzeiger.
A kritika arról is beszámolt, hogy a zenekar különleges hangzása és az egyes hangszercsoportok finom nüanszai már a Wolf-dalok alatt kirajzolódott, Mahler VII. szimfóniájában pedig ez még inkább felerősödött. „A néző azt is megcsodálhatta, ahogy Fischer kezei alatt a hangulat és a zenei transzparencia fantasztikus egységbe olvad.”
A Fesztiválzenekar még hatalmas, több mint száz fős apparátussal is képes arra, hogy karcsú, fényes hangon szóljon. Ez Brahms 4. szimfóniájának is hamisítatlan profilt kölcsönzött: az előadás minden drámaisága mellett végig éneklő maradt – tette hozzá a szerző.
A koncertek végén pedig - a közönség nagy örömére - a zenekar újfent kórussá alakult.