Új eszközökkel és foglalkozásokkal segít a TASZ a fogyatékos gyerekeknek, szüleiknek, és a pedagógusoknak, hogy a gyerekek minél teljesebb és szabadabb életet élhessenek. A nem hagyományos szülői értekezletek mellett létrehoztak egy saját fejlesztésű segítő kártyajátékot, a MONDO-t is.
A TASZ Fogyatékosügyi programvezetője, Verdes Tamás már a tavaszi félévben is több, sikeres foglalkozást tartott fogyatékossággal élő gyereket nevelő szülőknek és ilyen gyerekekkel dolgozó pedagógusoknak. A nem hagyományos szülői értekezleteken az érintettek sok kérdésre választ kaphatnak, különös tekintettel a gondnokság alá helyezés feltételeire és következményeire, illetve arra, hogy a fogyatékossággal élő gyerekek felnőtt életük során milyen vészhelyzetekkel szembesülhetnek, és mit tehetnek ők, illetve szüleik, tanáraik azért, hogy ezeket a lehető legjobban kezeljék. A foglalkozások második felében, a résztvevők igénye szerint mutatja be a TASZ a MONDO segítő kártyajátékot is.2. Ne bántsanak!
3. Miért ne helyezzenek gondnokság alá?
4. Ne zárjanak intézetbe!
5. Az intézetben is megvédhetem magam.
6. Ismerkedhetek, barátkozhatok.
7. Lehet párom és saját családom.
8. Intézhetem az ügyeimet.
9. Élhetek a közösségben.
10. Élhetek a politikai jogaimmal, szavazhatok.
A Csillagház Általános Iskola pedagógusai és a TASZ munkatársai által, közösen kifejlesztett, Hitka Viktória kifejező grafikáival ellátott segítő kártyajáték használata nem csupán egyszerű, szórakoztató tevékenység. A mesekönyvként, illetve a „Csapd le csacsi!” szabályai szerint játékként is használható kártyakészlet valójában egy olyan segédeszköz, ami egyértelmű formában rögzíti és megtanítja afogyatékossággal élő gyerekek számára az alapvető veszélyhelyzeteket, és felkészíti őket, hogy hogyan védhetik meg magukat.
A foglalkozásokról és a kártyajátékokról részletesebb információkat az szuloi.tasz.hu oldalon tudhatnak meg az érdeklődők. Ugyanitt nyílik lehetőség jelentkezni az ősszel is folytatódó, nem hagyományos szülői értekezletekre, illetve a MONDO kipróbálására.
„Ahogyan a gyerekek egyre nagyobbak lesznek, és kilépnek az iskolából, a köréjük font iskolai és szülői védőháló egyre vékonyabb lesz, és mind több veszéllyel kell szembenézniük. A játék és a foglalkozások célja, hogy az iskolában vagy a szülőktől megtanulják a gyerekek azokat az alapvető veszélyhelyzeteket, amelyekkel fogyatékos emberként találkozhatnak, és felkészüljenek rá, hogyan védhetik meg magukat.” - nyilatkozta Verdes Tamás, a TASZ Fogyatékosügyi programvezetője.