Az olvasottság nem publikus.

Kultúrpart

  •         
  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció

Kultúrpart

  • Film
  • Színház
  • Irodalom
  • Zene
  • Tánc
  • Folk
  • Képző
  • Rádió
  • Videó
  • Gyermek
  • Produkció
Az aktualizálás lerágott csont

Az aktualizálás lerágott csont

Marosi Viktor a szerző friss bejegyzései 2015. 10. 27.
Ha kidobnak az ajtón, bemászom az ablakon.
2017-10-09 12:09:58

Bartók, jazz, és kortárs tánc, egyéni felelősség és közösség, művészi határok és reflexiók. Feledi

Ha nagy színészekkel dolgozol, rendet kell tartanod
2016-05-22 10:33:29

Miért választja valaki Debrecent Amerika helyett? Milyen érzés a legnagyobbakkal dolgozni? Miért viseli Madách

David Bowie és a Zalai Stardust
2016-04-12 13:29:51

Tizenhat évvel ezelőtt, indult hódító útjára a Zalai Imréné és David Bowie találkozását megörökítő

Vártam a jelet az univerzumtól
2016-03-23 10:13:31

Miért alapít zenekart és családot egy amerikai jazzdobos Magyarországon? Miért élhetőbb az élet Budapesten

további bejegyzések a szerzőtől »

Milyen a Macbeth eltáncolva? Lehet-e mellőzni az aktualizálást egy királydráma esetében? A Tellabor megmutatja. Kulcsár Noémival beszélgettünk.

Miért a Macbeth-et rendezted meg?

Azért, mert misztikus. Átlengi a titokzatosság az egész darabot. Ez a királydráma számomra mind közül a legnőiesebb. Lady Macbeth és Macbeth viszonya érdekelt leginkább. Emellett a két főszereplő is inspirált, mert Szarvas Kriszta karaktere és tánctudása, illetve Csere Zoltán hihetetlen férfias, de ugyanakkor lágy mozdulatai predesztinálták őket arra, hogy velük készítsem el ezt a darabot.

Hogy lehet a Macbeth-et tánccal elmesélni?

Egy királydrámának megvannak a sajátosságai, amik elengedhetetlenek, és amiket verbálisan könnyebb kifejezni. Én elsősorban az okokat és az emocionális tényezőket kerestem a műben. Ezt a mozgással jól ki lehet fejezni, a történetmeséléshez pedig segítségemre voltak a bábok. Kortárs alkotó vagyok, erőteljes klasszikus képzettséggel, ennek függvényében készítettem el ezt az előadást is.

Kulcsár Noémi

Egy táncosnak milyen szakmai kihívást jelent élő bábnak lenni egy előadásban?

A táncosoknak erős testtudatuk van, így a bábok mozgatása nem okoz nekik nehézséget. De emellett mozdulataiban sokszor jobban meg tud nyilvánulni, mint egy bábszínész.

Melyik Macbeth maradt meg benned leginkább?

A Polanski-rendezés (1971) mindenképpen fontos számomra. Érdekes, hogy a színházi rendezések nem voltak rám olyan nagy hatással.

Működik az, ha egy táncelőadásban kiragadsz egy-egy fontos elemet, amikre felfűzöd a történetet?

Egy táncban a csatákat nem lehet jól ábrázolni, csak érzékeltetni. A súlyokat máshová kellett tennem, kérdéseket tettem fel, de nem úgy, hogy aktualizáltam a helyzeteket. Még ha olykor szívesen meg is tenném, nem az az eszköz van a kezemben. Egy kicsit úgy érzem, lerágott csont az aktualitást ábrázolni. A táncban én azt a kérdést tudom feltenni, hogy egy nő és egy férfi kapcsolatában hogyan jutunk el Macbeth végzetéhez.

Nehéz ma megkülönbözetni, hogy melyik táncelőadás blöff, és melyik hordoz valódi üzenetet. Mekkora a tánc létjogosultsága a kortárs művészetek között?

Jó, hogy erről engem kérdezel, mert én a műfaj tanult ágát képviselem. Ha valami profi és értéket, minőséget képvisel, akkor az láthatóvá válik a néző számára is. Nekem nincs rossz élményem a nézőszámmal kapcsolatban. Más kérdés, hogy a táncot lehet, vagy kell-e integrálni társművészetekbe, ami által több teret kap. De ha a blöff szóba került: sajnos arra is van példa, hogy elmegy valaki két kurzusra és ezután táncosnak véli magát, darabokat hoz létre. A testet pallérozni kell, ez pedig hosszú évek munkája.

A Táncművészeti Főiskola moderntánc tanszékvezetőjeként pontos képed van arról, hogy milyen arányban tudnak ma elhelyezkedni a friss diplomás táncosok?

Sajnos a táncművészetre is igaz, hogy többen végeznek egy évben, mint amennyien el tudnak helyezkedni. A minőségi képzésben nincs hiány, a tehetségben viszont akad. Az is gyakori, hogy valaki tehetséges, de idő előtt elhagyja a pályát, mert elfárad. A Táncművészeti Főiskoláról 80-90%-ban el tudnak helyezkedni a hallgatók, de hozzátartozik az igazsághoz, hogy sokan külföldről jönnek ide tanulni.

Tellabor: Macbeth

MOM Kulturális Központ 2015. október 28., 19.00

Szereplők:
Macbeth: Csere Zoltán
Lady Macbeth: Szarvas Krisztina


Továbbá: Stohl Luca, Tóth Brigitta, Wéninger Dalma, Schell Martin, Darabont Áron, Gál Norbert



Zene: montázs

Díszlet, jelmez: Bozóki Mara

Koreográfia, rendezés: Kulcsár Noémi

tovább
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Tánc Shakespeare Kortárs MOM Kulturális Központ Nemzeti Táncszínház

Ajánlott bejegyzések:

  • Zenés kutyakiképzés a Millenárison Zenés kutyakiképzés a Millenárison
  • Misztikus testek emlékei Misztikus testek emlékei
  • Titokzatos hálórendszer mélyén élünk Titokzatos hálórendszer mélyén élünk
  • Budapestre jön a Körforgás-est Budapestre jön a Körforgás-est
  • Nyerj jegyet az Agapé című előadásra! Nyerj jegyet az Agapé című előadásra!

A bejegyzés trackback címe:

https://kulturpart.hu/api/trackback/id/tr1008044942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tovább a Facebook-ra

Hallgasd a Kultúrpart műsorát a Trend FM-en! Minden szerdán 16-18h között várunk benneteket!

trendfm_logo_subhead.jpg

Legolvasottabb

  1. Megdöbbentő fotók a néptelen fővárosról
  2. Top 10: ezek a legjobb szerelmes filmek
  3. Megjöttek a meztelen hősnők
  4. A 10 legütősebb drogos film
  5. A forradalom egy holland fotós szemével
  6. A legizgalmasabb fotók 2015-ből
  7. Meztelenség és anatómia
  8. Meztelen fővárosiak
  9. Készülőben a nagy meztelen album
  10. Nézd meg a 48-as szabadságharc hőseiről készült fotókat!

Hírlevél feliratkozás

Kultúrpart Csoport

  • Kultúrpart Produkció
  • Kultúrpart Kommunikáció
  • Rólunk

Kapcsolat

  • Impresszum
  • Partnereink
RSS Facebook Twitter
süti beállítások módosítása
Dashboard