Beindult a Szélmalmok, a Káva Kulturális Műhely nagyszabású, másfél éven át ívelő közösségi színházi projektje. A komplex drámaórákat és színjátszó foglalkozásokat Mindszent, Székkutas és Hódmezóvásárhely egy-egy általános iskolájában tartják.
Idén szeptembertől a KÁVA színészei és stúdiósai havi két alkalommal komplex drámaórákat és színjátszó foglalkozásokat tartanak az említett települések három általános iskolájában, melyek mindegyikébe nagy számban járnak diákok a környék tanyavilágából. A KÁVA munkatársai az állandó színjátszó csoportok tagjaival jövő áprilisban létrehoznak egy-egy előadást is, melyek a helyi fiatalok megpróbáltatásait, vágyait és céljait fogják elmesélni. Az elkészült előadások mindhárom településen, illetve 2016 áprilisában Budapesten a MU Színházban is bemutatásra kerülnek az ún. Közösségi Színházi Héten.
A KÁVA alkotói fontosnak tartják, hogy a projekt mindenki számára elérhető, követhető és akár lemodellezhető legyen, ezért létrehoztak egy olyan multifunkcionális honlapot, melyen a projekt szakmai anyagai és szubjektív beszámolói egyaránt megtalálhatóak. A Szélmalmok weboldal a projekt leírásán, az eseményeken és a közreműködők bemutatásán (interjúk, portrén) túl a különböző megvalósítási helyszínek blogjait is tartalmazza. Mivel a blogbejegyzéseket nem csak a foglalkozásokat vezető színész-drámatanárok, hanem a programban résztvevő diákok és tanárok is írják, az érdeklődő átfogó képet kap a projektről.
A Szélmalmok többek között a tanyavilág, a tanyasi lét kérdésköreivel kíván foglalkozni színházi, fikciós és művészetpedagógiai eszközökkel, hierarchiamentesen és a helyiek részvételével. A program különlegessége, hogy felnőttek és gyerekek együtt játszanak olyan témák mentén, melyet nagyrészt ők, a helyiek fogalmaznak meg. A közösségi színházi előadások fókuszában tehát nem a KÁVA alkotói által kijelölt, hanem a diákok és a helyi civil szervezetek tapasztalataira rezonáló témák állnak. A módszer demokratikus jellegéből következően kihangosítja a résztvevők hangját, illetve fejleszti a diákok számos kompetenciáját, mint például az érdekérvényesítő, érvelő készséget, empátiát és a kritikus gondolkodást. A program nem utolsó sorban elősegíti, hogy új kapcsolatok jöhessenek létre a tanyavilágban élő, különböző településeket tanuló diákok között, hogy egy aktív diákközösség alakulhasson ki, hogy a közéletben képviselhetővé, a település döntéshozói körében pedig témává váljanak a fiatalok tapasztalatai és vágyai.