Gerda Taro fotós nem idegenkedett a véres témáktól, és akárcsak Capa, a spanyol polgárháború során ő is szeretett közel járni a harcokhoz – amiért a spanyolok időnként teljesen elmebetegnek nézték. A Centrális Galéria új kiállítása kapcsán a Fidelio készített interjút.
A mexikói bőrönd című kiállítás a modern fotótörténet egyik legnagyobb felfedezéséről szól. 2007-ben találták meg Robert Capa több ezer elveszettnek hitt, spanyol polgárháború során készített negatívját egy táskában, amelyben ott lapultak barátai és közeli munkatársai, David "Chim" Seymour és Gerda Taro munkái is, aki a híres fotós szerelme is volt egyben.
Korábban a háborús fotókon azt mesélték el, mi történt a csata előtt és után, Capáék viszont azt is megmutatták, hogyan zajlik az ütközet, és milyen az élet a vonalak között. Capa és Taro egyik közös sorozata például a Madrid környéki lövészárokrendszert járja be. Megörökítették a harcok heroizmusát és azt is, hogy a civil lakosság miként áll mindehhez.
De miért is kellett éveket várni arra, hogy a legendás bőrönd nyilvánosságra kerüljön? A táska előkerülésének körülményeiről és annak különös tartalmáról a Fidelio készített interjút Székely Katalin művészettörténésszel, amely teljes terjedelmében itt olvasható el.