Április 29-én este 7-től az A38-on mutatja be Maya című lemezét a Tóth Evelin TrióM. Az audiovizuálisan felturbózott koncerten meglepetések is lesznek a Dr. Hauschka jóvoltából.
Bartókot a dadaizmussal, a fadot a punkkal, a népzenét a dzsesszel, a kortársat a játékossággal vegyíti a Tóth Evelin TrioM. Tóth Evelin színpadi jelenléte és hangterjedelme meghökkentő és felkavaró, Szalai Péter ütős játéka önálló színházi előadás, Kardos Dániel gitáros ikon időtlensége megnyugtató. Tűz, víz és levegő, a három elemből álló harmónia. A lemez világzenei hungarikum, az audiovizuálisan felturbózott koncert pedig valóságos world music cirkusz.
„A Maya című lemez születése alatt négy hónapon keresztül stúdió körülmények között gyakoroltunk, próbáltunk, komponáltunk. Ezen a ponton a Tóth Evelin TrióM (Tóth Evelin – ének, Kardos Dániel-gitár, Szalai Péter-ütősök) kiegészült egy negyedik taggal, Bartha Andrással, aki sound designerként elektronikus eszközökkel járult hozzá egy innovatívabb, izgalmasabb hangzás létrejöttéhez, ugyanakkor sikerült megtartanunk az intim, akusztikus jelleget is. Lemondtunk a hagyományos, többsávos rögzítésről, élőben és sztereóban vettük fel a kompozíciókat, vagyis minden egyes számot annyiszor játszottunk fel, ahányszor csak kellett, míg mindnyájan úgy nem éreztük, hogy megtörténik a dal. Ez akár azt is jelenthette, hogy egy-egy hibával, tökéletlenséggel az egész lélegzése miatt nem törődtünk, úgy hagytuk érintetlenül. A két Fado feldolgozást leszámítva a lemezen saját szerzemények szerepelnek. Minden dal külön történet, olyan, mint egy novellafüzér, ami összeköti őket az a maya, a káprázat, egy függöny, amin keresztül a valóságot érzékeljük.”
(Tóth Evelin a lemezről)
Tóth Evelin TrióM
Tóth Evelin zenekara főként saját szerzeményeket játszik, de forrásként előszeretettel nyúlnak hazai, illetve a világ különböző részeiről származó népdalokhoz is. Előadásukban hol a fado melankóliája, hol a flamenco forró szenvedélyessége kerül előtérbe, de az egyértelműen tetten érhető stílusjegyek - jazz, világzene, pop,elektro- ellenére az együttes mégis egy megújított zenei nyelvet beszél, így feldolgozásaikban is izgalmas és összetéveszthetetlen hangzást hoznak létre.
Tóth Evelin a klasszikus (opera), és a különböző tradicionális énektechnikák (dél-indiai, afrikai, szefárd) párhuzamos tanulása során alakította ki saját stílusát. Számos lemeze közül kiemelkedik a Let Him Kiss Me című 2010-es szólóalbuma, amelyet Hamid Drake, Dresch Mihály, Fassang László és Lantos Zoltán közreműködésével készített.
Az énekesnő régi zenésztársa állandó alkotótársa a Mitsoura zenekarból, a Calcutta Trióból, vagy a Tin-Tin Quintetből, illetve számos tradicionális indiai és jazz-zenésszel közös fúzióból jól ismert Ravi Shankar tanítvány, Szalai Péter, aki a tabla mellett cajonjátékával teszi a formáció hangzását még különlegesebbé. A lemez másik szerzője Kardos Dániel jazzgitáros-zeneszerző akivel az énekesnő az Ektar zenekarban kezdett el együtt zenélni és tíz év alatt négy közös lemezt készített.
A formáció 2014 december 18-án a Művészetek Palotájában nagy sikerrel muttta be első lemezét, ahol Maria Joao világhírű avangard portugál énekesnővel közösen léptek színpadra. De Natascha Atlasal és Amparo Sanchezzel és is koncerteztek már együtt. A koncertélményt külön a a lemezhez készített vizuális anyag és koreográfia teszi teljessé, melyek Magyarósi Éva munkái.
2016-ban a Cseh Tamás program keretében a Tóth Evelin TrióM a Zsolnay Negyed E78-as színpadán a Metronom Jazz Klub vendége volt.
Felállás:
Tóth Evelin – ének, elektronika, indiai harmonium, vibratonok
Szalai Péter – tablák, cajon, ritmushangszerek
Kardos Dániel – akusztikus-elektromos gitár
Bartha András – sound design
Bernáthy zsigmond – Vj
Magyarósi Éva – animáció