Számos ponton feltűnik majd a DSCH motívum is.
Két bécsi szimfónia között egy szovjet-orosz versenymű: ezt az izgalmas szendvicset ígéri az a koncert, melyen a hegedűsként és zongoristaként is aktív norvég karmester, Arvid Engegård vezényli a Concerto Budapest együttesét. Schubert befejezetlenségében is teljesnek ható h-moll szimfóniáját hagyományosan, bár vitatható módon a nyolcas sorszámmal szokták megjelölni, ám a számozásnál sokkal fontosabb a mű rejtelmessége, melankóliája, s persze roppant népszerűsége. Sosztakovics 1959-es I. csellóversenyét – akárcsak a másodikat – a zseniális jó barát, Misztyiszlav Rosztropovics számára komponálta, s ezen az estén a versenymű szólója egy Rosztropovicshoz mérhető nagy magyar csellista, a kétszeres Kossuth-díjas Perényi Miklós, a Nemzet Művésze vonója alá kerül. A négytételes csellóverseny megannyi ponton elénk hozza majd a komponista nevét rejtő DSCH motívumot.
S végül Mozart No. 39-es Esz-dúr szimfóniája a zeneszerző utolsó három szimfóniájának egyike: derűs hangvétele, s az Esz-dúr hangnemhez kapcsolódó erő képzete mondhatni rácáfol arra az életrajzi adatra, mely szerint Mozart ezt a művét kölcsönzálogul ajánlotta fel megszorultságában.
Perényi / Engegård
2017. január 14-15. 19:30
Zeneakadémia
Schubert: VIII. "Befejezetlen" szimfónia, h-moll, (D. 759)
Sosztakovics: I. Csellóverseny, Esz-dúr (op.107)
Mozart: Esz -dúr szimfónia (K.543)
Vezényel: Arvid Engegård
Közreműködik: Perényi Miklós (cselló)